هر ساله در آستانه 25 خرداد ماه روز گل و گیاه، جشنواره بابونه در جنگل فندقلو نمین بر گزار می شود که امسال نیز روز جمعه با حضور پرشور گردشگران پنجمین جشنواره گلهای بابونه در این منطقه برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 13 June 2015

جنگل فندقلوی نمین با توجه به انبوه درختان قدیمی و تنوع گیاهان با چشم انداز زیبا از مناطق پر ظرفیت برای جذب گردشگر در استان است.

هر ساله در آستانه 25 خرداد ماه روز گل و گیاه، جشنواره بابونه در جنگل فندقلو نمین بر گزار می شود که امسال نیز روز جمعه با حضور پرشور گردشگران پنجمین جشنواره گلهای بابونه در این منطقه برگزار شد.

در این جشنواره غرفه هایی برای نمایش دادن توانمندی تولیدی و صنعتی نمین و فروش محصولات مختلف تولیدی در محوطه تعیین شده برای جشنواره برپا شده بود و برنامه هایی چون اجرای موسیقی و نمایش، برگزاری مسابقه نقاشی کودکان و بازی های بومی و محلی از برنامه های این جشنواره بود.

استقبال عموم مردم از این جشنواره چشمگیر بود که نشان از کمبود چنین برنامه های جمعی و نشاط آور در بین مردم استان دارد و جا دارد برنامه ریزی بیشتری برای این حضورها انجام شود.

هر چند این جشنواره برخی کاستی هایی در برگزاری داشت اما تداوم جشنواره با مدیریت و اطلاع رسانی مطلوب به معرفی توانمندی و ظرفیت گردشگری منطقه می انجامد.

«مجید خدابخش» استاندار اردبیل در این جشنواره حضور بیش از ده هزار نفر در این جشنواره را فرصتی بی نظیر برای معرفی ظرفیت های گردشگری منطقه ذکر کرد و افزود: حضور پرشور مردم در این گونه جشنواره ها باعث افزایش نشاط اجتماعی می شود.

فرماندار نمين نیز در این مراسم هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی قابلیت های گردشگری شهرستان نمین عنوان کرد و آمادگی کامل شهرستان نمین را برای حمایت از سرمایه گذاری در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری در منطقه اعلام کرد.

سيد مهدی جوادی با اشاره به موقعیت جغرافیایی این شهرستان در بین استان گیلان و اردبیل و نوار مرزی با جمهوری آذربایجان ظرفیت این شهرستان را برای توسعه گردشگری فوق العاده ذکر کرد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت این شهرستان و به خصوص جنگل فندقلو در تولید گیاهان دارویی بر شناسایی علمی گونه های گیاهان دارویی موجود در منطقه و توسعه کشت این گیاهان در این شهرستان تاکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه جشنواره گل های بابونه یکی از مهمترین و پرمخاطب ترین جشنواره های استان است، ادامه داد: برگزاری این جشنواره در منطقه فندقلو به دلیل معرفی این منطقه نمونه گردشگری در سطح کشور است.

کریم حاجی زاده هدف از برگزاری این جشنواره در منطقه فندقلو را معرفی این منطقه نمونه گردشگری در سطح کشور ذکر کرد و افزود: شناسایی و معرفی ظرفیت های گردشگری منطقه به ویژه جنگل نمونه گردشگری فندقلو، توسعه امکانات گردشگری در مناطق گردشگری نمین، نمایش توانایی استان در زمینه گیاهان دارویی و ایجاد شور و نشاط در جامعه از دیگر اهداف این جشنواره است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار