رئیس جهاد کشاورزی تنگستان گفت:همزمان با هفته جهاد کشاورزی واحد پرواربندی دام تنگستان با ۳۰۰ راس گوساله به سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۴۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹ 15 June 2015
تابناک بوشهر: اردشیر علایی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح واحد پرواربندی دام تنگستان با اشاره به تعداد دامداری‌های صنعتی پرواربندی گوساله این شهرستان اظهار داشت: شهرستان تنگستان بیش از 9 واحد پرواربندی دام دارد که در حال فعالیت و خدمات‌رسانی هستند.

وی، با بیان اینکه درآمد دامداران در استفاده از روش‌های سنتی دامپروی کفاف هزینه‌ها نمی‌دهد افزود: پرواربندی دام ضمن اینکه از نظر اقتصادی برای  دامداربه  صرفه است سبب افزایش درآمد دامداران می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی تنگستان افزود: وابسته دامداران به مرتع با توجه به وضعیت خشکسالی و فقیر بودن تولید علوفه در مراتع سبب کاهش وزن دام و متضرر شدن دامدار می‌شود.

علایی با اشاره به افتتاح پرواربندی دام تنگستان بیان کرد: همزمان با هفته جهاد کشاورزی واحد پرواربندی دام تنگستان با 300 راس گوساله با سرمایه گذاری 4 میلیارد  ریال به بهره‌برداری رسید.

وی،افزود: در شهرستان تنگستان بیش از 9 واحد پرواربندی به ظرفیت یک‌هزار 150 راس گوساله وجود دارد که میزان تولید گوشت قرمز شهرستان سالانه بیش از 300 تن است.

رئیس جهاد کشاورزی تنگستان  با بیان اینکه 300 هکتاراز مزارع و باغات شهرستان تنگستان به روش آبیاری تحت فشار مجهز است گفت: این طرح‌های آبیاری نوین با اعتبار 20میلیارد ریال  اجرا است.

علایی با بیان اینکه 85 درصد اعتبارات آبیاری تحت فشار دولت پرداخت کرده است گفت: اعتبارات یاد شده به صورت کمک بلا عوض 85 درصدی  در اجرا شده و امسال نیز 500 هکتار از نخیلات تنگستان به  آبیاری تحت فشار مجهز می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار