فرماندار گلوگاه از اخذ صدور مجوز ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی سنتی در شرق استان با محوریت گلوگاه خبر داد.
کد خبر: ۴۹۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 10 September 2017
محمد رضا تباکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار داشت: درهفته دولت امسال در مجموع 19پروژه با اعتباری بالغ بر16 میلیارد تومان در هفته دولت امسال افتتاح و 9 پروژه با 15 میلیارد تومان اعتبار کلنگ زنی شد.
 
وی با بیان اینکه ساخت دو کارخانه فرآوری انجیرو صنایع بسته بندی این محصول در شهرک صنعتی و یک کارخانه در شهرگلوگاه با 5 میلیارد تومان اعتبار آغاز شد، افزود: ساخت فاز دوم بیمارستان ثامن الائمه در چهار طبقه با کل تجهیزات کامل بیمارستانی آغاز که درمجموع با افتتاح این فاز با 10 میلیارد تومان اعتباردر دوسال آینده، این بیمارستان 64 تختخوابی می‌شود.
 
فرماندار گلوگاه بیان کرد: افتتاح گلزار شهدا با 300 میلیون تومان اعتبار، افتتاح سه خانه بهداشت با 300 میلیون تومان، افتتاح روکش آسفالت مهدیرجه، افتتاح پروژه‌های بهزیستی، افتتاح کانال بتنی سنگ کیابسر با 500 میلیون تومان اعتبار، افتتاح شالیکوبی مدرن رستگار با دو و نیم میلیارد تومان، تجهیز و نوسازی و شالیزاری عمران لو با 250 میلیون تومان، افتتاح پست هوایی شبکه متوسط تیرتاش، افتتاح پروژه زیرسازی آسفالت راه روستایی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرستان گلوگاه بود.
 
وی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در جذب توریسم وگردشگر گفت: گردشگری نقش مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی و هدف‌گذاری کمی و کیفی در سیاستگذاری‌های کلان و اقتصاد مقاومتی در کشور دارد که تلاش کردیم دراین راستا ازهمه ظرفیت‌های شهرستان استفاده کنیم.
 
تباکی با بیان اینکه مهم‌ترین صنایع دستی مردم منطقه گلیم، گلیمچه، شمد، چادرشب وقالی است، گفت: مجوزها برای ایجاد بازارچه دائمی اخذ شد و اکنون به دنبال سرمایه‌گذار جهت ایجاد بازارچه دائمی در گلوگاه هستیم.
 
وی با بیان اینکه توسکاچشمه در قسمت جنوبی گلوگاه، جاذبه‌های تاریخی گرادین تپه در یک کیلومتری خلیج گرگان، بنای تاریخی جر کلباد در قسمت شرقی، دریای آرام گلوگاه در سمت شمال، جاده سنگفرش شاه عباسی در جنوب در درون جنگل و قبرستان سفید چاه که نخسین قبرستان اسلامی بوده از مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی شهرستان گلوگاه محسوب می‌‌شوند، افزود: در ساحل دریای آرام گلوگاه دو شرکت بزرگ اورانوس و شرکت آباد گران اقدام به ایجاد 120 واحد اقامتی، رستوران و پارک کردند.
 
تباکی گفت: مجموعه تفریحی و توریستی توسکاچشمه با داشتن آب زلال و گوارا و وجود درختان زیبای توسکا در میان جنگل‌های سرسبز قرار دارد که اخیرا مجوز 25 هکتار از اراضی توسکاچشمه از منابع طبیعی گرفته و به شهرداری گلوگاه جهت فراهم کردن و ارائه خدمات رفاهی و خدماتی برای شهروندان و گردشگران واگذار شد.
 
وی بیان داشت: تالاب و شبه جزیره میانکاله نیز در فصل مهاجرت پرندگان شاهد حضور میلیون‌ها پرنده بوده که سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.
 
فرماندار گلوگاه گفت: هزاران هکتار از اراضی بلااستفاده و اراضی شیبدار در مناطق بالادست و پایین دست شهرستان زیرکشت گیاهان دارویی و درختان سیاه ریشه رفته که به عنوان مثال سال گذشته یک میلیارد تومان اعتبار دولتی به کشت درختان سیاه ریشه به مساحت 70 هکتار به روستای نصرت آباد اختصاص یافت.
 
وی گفت: امسال که طبق فرمایش مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شد با تعامل میان همه دستگاه‌های اجرایی مسیر حرکت مدیران مشخص و برنامه‌های دولت خدمتگزار با جدیت و پشتکار برای تحقق شعار سال مورد توجه قرار گرفت.
 
تباکی افزود: در شهرستان همه ادارات موظف به برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال درحوزه کاری خود هستند تا شاهد رشد و توسعه شهرستان و استان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار