مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف همدان ایجاد بازار رقابتی را شاهراه تنظیم بازار همدان دانست.
کد خبر: ۴۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 19 June 2015

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف همدان گفت: شناسایی کالای قاچاق در بازار در حال حاضر به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

به گزارش فارس، حمیدرضا بابایی اظهار کرد: اگر سازمان‌های مرتبط وظایف خود را به خوبی انجام دهند مشکلی در حوزه مرغ نخواهیم داشت.

وی افزود: با دستگاه‌های کاشف و ناظر چون صنعت، معدن و تجارت، استاندارد، دخانیات، غذا و دارو و ... تفاهمنامه‌هایی منعقد شده تا گشت‌های مشترک ایجاد شود و گروه‌های بازرسی بیشتری تشکی شود.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف همدان با تأکید بر اینکه در حوزه بازرسی با کمبود نیرو مواجه نیستیم، تصریح کرد: در حال حاضر تنها 370 بازار افتخاری که اغلب دانشجو بوده و دوران کارآموزی خود را می‌گذرانند به بازرسی از آرایشگاه‌های زنانه می‌پردازند.

وی با بیان اینکه بهترین راه تنظیم بازار، ایجاد بازار رقابتی است، ادامه داد: باید قیمت‌گذاری را برداشته تا رقابت بر بازار حاکم شود که در این صورت بازار، بازار را تنظیم خواهد کرد.

بابایی با بیان اینکه تبلیغات در بازار امروزی مهمترین عنصر ثروت آفرینی است، خاطرنشان کرد: بازار امروز بر اساس "برندینگ" بنا نهاده شده و خریدار اختیار دارد که کدام یک از کالاها را انتخاب کند.

وی، مهم‌ترین اصل امروز بازار را برندها و نوع تبلیغات دانست که باعث موفقیت یک کمپانی و یا یک کالا می‌شود، چراکه کیفیت تقریبا یکسان است و نوع تبلیغات مشخص کننده، اقبال مشتریان خواهد بود.

بابایی با تأکید بر اینکه متأسفانه یک سری کالای قاچاق وارد بازار همدان شده، خاطرنشان کرد: برخی از اجناس به مبلغ 3 هزار تومان از بانه خریداری به مصرف‌کننده با مبلغ 57 هزار تومان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تشخیص کالای قاچاق از غیر قاچاق در همدان دشوار شده، گفت: حتی دانشگاه علوم پزشکی به دلیل اطمینان کالاهای مورد نیاز خود را مستقیماً از تهران و نمایندگی‌های مجاز تهیه می‌کند.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه هر فرد باید یک بازار باشد، اظهار کرد: 25 هزار واحد صنفی در همدان وجود دارد و هر چه هم بازرس به نظارت بپردازد تا همراهی مردم وجود نداشته باشد، اهداف مورد نظر محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اتاق اصناف با افراد حقیقی مانند وانت‌بارهای عرضه میوه نمی‌تواند برخورد کند، افزود: راهنمایی و رانندگی می‌تواند با این خودروها برخورد کرده و شهرداری نیز به ماندن تاکسی‌ها آنان را ساماندهی کند.

بابایی با تأکید بر اینکه در حوزه بازرسی هیچ مماشاتی با واحدهای صنفی صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد:‌ از آغاز سال تا کنون 24 واحد مرغ فروشی پلمب شده و حتی دو نفر از اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف جریمه شدند.

وی با اشاره به اینکه یک هفته است که 10 واحد صنفی به خاطر نصب نکردن برچسب قیمت پلمب شدند، ادامه داد: به دلیل ماه مبارک رمضان و شایعی مبنی بر افزودنی غیر مجاز به خمیر نان گشت ویژه‌ای برای بررسی این مسئله ایجاد شده که هر روز از ساعت 17:30 به مدت دو ساعت برقرار است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف همدان با بیان اینکه ترازوهای واحدهای صنفی مورد بررسی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با یک شرکت برای بررسی ترازوهای واحدهای صنفی و راستی‌آزمایی آن‌ها قراردادی منعقد شده است.

وی در ادامه خواستار واقعی شدن قیمت کالاها به ویژه در صنف پوشاک، خرازی و کیف و کفش شد و سود 15 تا 20 درصدی را غیر منطبق بر واقعیت بازار دانست.

بابایی در این زمینه معتقد است باید قیمت‌ها را واقعی کرده و پس از آن با متخلفان به صورت جدی برخورد شود اتفاقی که در استان‌های دیگر در حال روی دادن است.

وی در این زمینه تصریح کرد: اگر بخواهیم با متخلفان در صنف پوشاک، خرازی و کیف و کفش برخورد کنیم باید 7 هزار واحد صنفی را پلمب کرده و حدود 21 هزار نفر را بیکار کنیم.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف همدان خاطرنشان کرد: 20 درصد سود پاسخگوی هزینه‌های یک واحد صنفی با توجه به اجاره‌های سرسام‌آور واحدهای تجاری در همدان نیست.

وی در ادامه به نمایشگاه طرح ضیافت نیز اشاره کرد و گفت: تا زمانی که کالاها توسط اتاق اصناف قیمت‌گذاری و پلمب نشود، اماکن بازرسی مطلوب وجود ندارد.

بابایی تأکید کرد: نمایشگاه طرح ضیافت در سال جاری توسط شرکت بین‌المللی نمایشگاه و به وسیله یک پیمانکار برگزار شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار