کد خبر: ۵۳۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 01 December 2017

سرلشکر شهید فیروز رحمتیان پس از آنکه سوم مهر ماه در یک عملیات موفق تاسیسات نفتی کرکوک را بمباران کرده بود ششم مهر ماه در عملیات دوم خود جاوید الاثر شد.
به گزارش ۸دی، ششم مهر ماه سال ۱۳۵۹ یکی از خلبانان تیز پرواز نیروی هوایی جمهوری اسلامی به نام سرلشکر شهید فیروز رحمتیان ماسوله پس از انجام ماموریت انهدام پایگاههای دشمن بعثی در بازگشت هدف آتش دشمن قرار می‌گیرد و به خیل شهدای اسلام می پیوندد.

خلبان فیروز رحتمیان ماسوله کیست؟

تا سالها این شهید گرانقدر گیلانی که اهل شهرک ماسوله فومن بوده و سالهای تحصیل خود را در رشت طی نموده بود جاویدالاثر تلقی شده و امید به بازگشت او می‌رفت اما با بازگشت آخرین گروه از آزادگان خلبان این امید به یاس مبدل شد.

خلبان فیروز رحتمیان ماسوله کیست؟

این فرزند گیلان متولد خرداد ماه سال ۱۳۲۷ در شهرستان صومعه سرا بوده و پس از استخدام در نیروی هوایی و طی دوره های پیشرفته در آمریکا با پرواز در اسکادران فانتوم و در پایگاه شهید نوژه همدان علاوه بر پاسداری از آسمان کشور جزو اولین گروه خلبانان و عقابان تیز پروازی بود که در سوم مهر ماه ۵۹ با موفقیت تاسیسات نفتی کرکوک را بمباران کرده و ضربات مهلکی بر دشمن بعثی وارد نموده بود و سرانجام در ششم مهر ماه همان سال در سی و دو سالگی ققنوس وار در آتش پرنده آهنین بال خود سوخت تا مشعلی برای روشنایی راه استقلال و امنیت کشور باشد.

خلبان فیروز رحتمیان ماسوله کیست؟

متاسفانه با گذشت سالها از این حماسه، نه تنها یاد و نامی از این شهید در رشت و فومن و حتی در شهرک ماسوله نیست که حتی تصویر شهید دیگری بنام ایشان در ابتدای بزرگراه امام رضا (ع) نقش بسته است.

خلبان فیروز رحتمیان ماسوله کیست؟

از این شهید تنها یک فرزند دختر و برادر و خواهری بجا مانده است که هنوز چشم براه بازگشت کبوتر خونین بال خود هستند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
سلام ، ضمن تشکر از درج اطلاعات دایی عزیزم فیروز، به اطلاع می رساند که در حال حاضر چشم به راه ایشان در حال حاضر دو خواهر می باشد نه یک که خواهشمند است اصلاح بفرمایید.

با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار