دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان ویژه برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷ 26 June 2015
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: ۱۵۰ مرکز متادون‌ درمانی در سطح استان همدان به بیماران مبتلا به اعتیاد خدمات ارائه می‌دهند که ۸۰ درصد این مراکز درمانی اعتیاد خصوصی هستند.

به گزارش تسنیم ، عبدالحسین مرادی با اشاره به برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در استان همدان اظهار داشت: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری به منظور پیشگیری نوین از اعتیاد، برگزاری نمایشگاه عکس و کاریکاتور با موضوع اعتیاد، اجرای نمایش تئاتر با موضوع اعتیاد، تهیه و توزیع بروشورها و بنرهای حاوی پیام‌های آموزشی با موضوع پیگشری از مواد مخدر از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته در نظر گرفته شده است.

وی برگزاری همایش تجلیل از بهبود یافتگان از اعتیاد، سرکشی و دلجویی از خانواده‌های معزز شهدای مبارزه با مواد مخدر و سخنرانی فرمانداران در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته به سبب حساس‌سازی موضوع اعتیاد در بین نمازگزاران را از دیگر برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در استان همدان برشمرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه در استان همدان 94 درصد معتادان را مردان و حدود 6 درصد را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: 150 مرکز متادون‌ درمانی در سطح استان همدان به بیماران مبتلا به اعتیاد خدمات ارائه می‌دهند که 80 درصد این مراکز درمانی اعتیاد خصوصی هستند.

وی بیان کرد: 42 کمپ ترک اعتیاد در سطح استان همدان فعالیت دارند که از این تعداد دو مرکز ویژه بانوان و 40 مرکز ویژه آقایان مبتلا به این بیماری است و با توجه اینکه تاکنون 10 کمپ غیرمجاز در استان همدان تعطیل شدند.

مرادی با بیان اینکه گرایش معتادان از مواد صنعتی بیشتر به سمت مواد سنتی تغییر یافته است، گفت: مرکز ماده 16 استان همدان به منظور نگهداری معتادان از اواخر سال 92 فعالیت خود را آغاز کرده است که تاکنون یک‌هزار و 162 نفر در این مرکز پذیرش شدند.

وی عنوان کرد: سالانه 550 تا 600 تن موادمخدر در کشور می‌شود در این راستا سال گذشته در استان همدان 9 تن و 800 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است که نسبت به سال 92 میزان کشفیات 33 درصد افزایش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان براساس ارزیابی انجام شده در راستای مبارزه با مواد مخدر جایگاه نهم کشور را دارد، افزود: 2.4 درصد جمعیت استان همدان مبتلا به اعتیاد هستند که از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی با تأکید بر ضرورت اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: انجام فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری در حوزه مواد مخدر ارزان‌تر از درمان است در این راستا باید فرهنگ انزجار از مصرف مواد مخدر در جامعه نهادینه شود.

مرادی بیان کرد: گسترش نشاط اجتماعی و غنی‌سازی اوقات فراغت، توسعه ورزش همگانی و استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در پیشگیری از ابتلای مردم به ویژه جوانان به اعتیاد مؤثر باشد.

وی افزود: دستگیری و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و پاکسازی نقاط آلوده از مهمترین اولویت‌ها در استای مبارزه با مواد مخدر است و همچنین فراهم کردن شرایط اشتغال بهبود یافتگان و حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد نیز در دستور کار است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: 70 درصد از آمار زندانیان،55 درصد طلاق‌ها، 40 درصد از همسرآزاری‌ها و کودک ‌آزاری‌ها و 25 قتل‌ها مرتبط با آسیب‌های ناشی از مواد مخدر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار