مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان چهارمین جشنواره رسانه و نماز با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی این استان خبر داد
کد خبر: ۵۴۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 01 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛علی ‌محمدنیاکان اظهار کرد: این جشنواره با همکاری و تعامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ستاد اقامه نماز استان و ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر این استان برگزار شده است .

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از 110 اثر به دبیرخانه این جشنواره در استان از سوی نشریات، پایگاه‌های خبری، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری ارسال‌شده است، افزود: 25 نشریه، سایت خبری و تحلیلی و خبرگزاری در این جشنواره با ارسال آثار مشارکت داشته‌اند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: داوری آثار ارسالی در بخش‌های مختلف گزارش، مقاله، مصاحبه، یادداشت، عکس و خبر با حضور هیئت‌داوران برگزار شده و در نهایت 13 اثر در بخش‌های مختلف به‌ عنوان برگزیده انتخاب که در هفته آینده مورد تجلیل قرار خواهند گرفت .

محمدنیاکان یادآور شد: چهارمین جشنواره رسانه و نماز را در راستای نیل به اهداف مبتنی بر فرهنگ غنی دین مبین اسلام و توسعه و ترویج فرهنگ نماز با محورهای همدلی و هم‌زبانی- نماز، فرهنگ اسلامی و دینی- ترویج فرهنگ نماز- مسجد و نماز- رسانه و ترویج فرهنگ نماز- نماز و سیاست- نماز، علم و تحصیل - نماز و معنویت – نماز و اقتصاد مقاومتی- نماز و امربه‌معروف و نهی از منکر بوده برگزارشده است .

وی با بیان اینکه بخش ویژه این جشنواره نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده است، گفت: ترویج و توسعه فرهنگ نماز از طریق فضای مجازی برای اقشار مختلف جامعه به ‌ویژه نوجوانان و جوانان، تقویت مبانی اعتقادی و دینی نوجوانان و جوانان در فضای مجازی، شناسایی و تجلیل از فعالان نماز در عرصه فضای مجازی، کاهش آسیب‌های فضای مجازی از طریق گسترش پیام‌ها و محتواهای نماز از اهداف این جشنواره بوده است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه آخرین‌مهلت برای ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 30 مهرماه 1396 بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از سوی اصحاب رسانه و مطبوعات استان از برگزاری این جشنواره صورت گرفته و به‌ طور قطع رسانه‌ها، در فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ نماز تأثیر به سزا و نقش مهمی را ایفا می‌کنند .

محمدنیاکان در پایان اضافه کرد: فرهنگ مترقی نماز موجب رشد، توسعه فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و باید توجه به نماز در رأس برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرار گیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار