فرمانده انتظامي استان از كشف يك تن و 200 كيلوگرم انواع مواد مخدر طي هفته گذشته خبر داد.
کد خبر: ۵۴۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹ 01 January 2018

تابناک فارس به نقل از  پايگاه خبري پليس: سردار "احمد علي گودرزي" در نشست خبري با اصحاب رسانه، بيان كرد: طي هفته گذشته بالغ بر يك تن و 200 كيلوگرم انواع مواد مخدر در استان كشف که دراين راستا 262 متهم و 14 دستگاه خودرو نیز توقيف شده است.

وي با اشاره به انهدام 42 باند مواد مخدر از ابتداي سال جاري تا كنون در سطح استان فارس، افزود: در اين مدت بالغ بر 31 تن انواع مواد مخدر كشف و 11 هزار و 554 متهم شامل قاچاقچي، خرده فروش، حمل كننده و معتاد دستگير و تحويل مراجع قضائي شده اند.

فرمانده انتظامي استان فارس با اشاره به طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، گفت: دستگيري خرده فروشان مواد مخدر در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 33 درصد افزايش داشته است.

سردار گودرزي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: مأموران انتظامي استان در 9 ماه گذشته بالغ بر 196 ميليارد تومان انواع كالاي قاچاق كشف و در اين خصوص 3 هزار و 435 دستگاه خودرو توقيف و 4 هزار و 970 نفر متهم دستگير كرده اند.

به گفته اين مقام انتظامي، كشفيات كالاي قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 38 درصد افزايش داشته است.

فرمانده انتظامي استان فارس كشف 216 تلفن همراه ، 6 دستگاه خودرو خارجي ،4 هزار و 200 كيلوگرم سيم مسي و 60 هزار ليتر گازوئيل قاچاق را از مهمترين كشفيات كالاي قاچاق در هفته گذشته عنوان كرد و افزود : مبارزه جدي و بي امان با قاچاق كالا در دستور ويژه اين فرماندهي قرار دارد.

سردار گودرزي در تشريح اقدامات پليس آگاهي در خصوص دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای در سطح استان گفت: متهم با اغفال و جعل عنوان پست های مدیریتی استان، جعل مدارک و مستندات دولتی و ارائه به افراد متمول، تحت عنوان تهیه دلار با نرخ دولتی و ارزان تر از بازار از مالباختگان كلاهبرداري کرده و سپس متواري شده بود که با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی شناسایی و دستگیر شد. براساس تحقیقات انجام شده، اين فرد حدود 15 ميليارد از مالباختگان كلاهبرداري كرده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دیگر اقدامات مهم پلیس آگاهی در برخورد با کلاهبرداری و سرقت، افزود: كشف كلاهبرداري 3 ميلياردي، دستگیری سارق ساختمان هاي نيمه كاره با 25 فقره سرقت، انهدام باند سارقان احشام با كشف 760 رأس دام مسروقه و دستگیری سارق لوازم داخل خودرو با 25 فقره سرقت از ديگر اقدامات مهم پليس آگاهي استان بوده است.

وي در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در پي ارجاع چند مرجوعه قضائي مبني بر اينکه چند فقره برداشت غيرمجاز از طريق کارت بانکي و با استفاده از دستگاه ATM و POS صورت پذيرفته است، موضوع در دستور کار مأموران پليس فتا قرار گرفت.

اين مقام انتظامي افزود: با تحقيقات فني مشخص شد متهم اقدام به برداشت و انتقال وجوه به کارت هاي بانکي ديگر شکات از طريق دستگاه ATM شهرستان هاي "ورامين ، ري، تهران و شهرستان هاي شمال کشور" كرده است.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه در بررسي هاي بيشتر مشخص شد متهم اقدام به ايجاد حساب در يكي از بانک ها و اخذ دستگاه POS و حدود 1000 عدد کارت بانكي کپي کرده است، افزود: اقدامات فني لازم انجام و در اين خصوص 2 نفر متهم در يک عمليات غافلگيرانه شناسايي و دستگير شدند.

سردار گودرزي از كشف 40 فقره کلاهبرداري از طريق درج آگهي در سایت دیوار خبر داد و گفت: چند فقره مرجوعه قضائي با موضوع کلاهبرداري از طريق درج آگهي فروش تور هاي لحظه آخري و چارتر "کيش ، قشم ، مشهد ، کربلا ، استانبول ، دبي و ..." در فضاي مجازي با قيمت نسبتا مناسب ، به پليس فتا ارجاع شد.

وي افزود: در بررسي هاي لازم مشخص شد، شخص آگهي دهنده شماره کارتي را جهت اخذ وجه از مشتريان گرفته و پس از دريافت وجه فايل pdf بليط و برگه رزرو هتل را به مشتريان ارسال می کرد که مشتريان پس از مراجعه به فرودگاه متوجه جعلي بودن بليط ها می شدند .

فرمانده انتظامي استان فارس گفت: در تحقيقات فني به دست آمده مشخص شد که متهم با شماره تماس هاي مختلف ، اقدام به درج آگهي در فضاي مجازي کرده و از طريق اکانت هاي "واتس آپ و تلگرام " ايجاد شده با شماره هاي مذکور با مشتريان خود در ارتباط بوده است .

اين مقام انتظامي تصريح كرد: با بررسی های فني و اطلاعاتي لازم هويت اصلي متهم مشخص و طي يک اقدام غافلگيرانه دستگير شد. در بازرسی از مخفيگاه وي، تعداد 3 کارت بانکي مورد استفاده در كلاهبرداري کشف شد.

سردار گودرزي در پایان خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی های پلیس به 40 فقره کلاهبرداري اعتراف کرد که در این رابطه تحقيقات پليس در اين خصوص ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار