مهلت ثبت‌‌نام اولیه و ارسال تصاویر آثار نقاشی‌خط به جشنواره ملی نقاشی‌خط آيات در يزد تا 22 بهمن‌ سالجاري تمديد شد.
کد خبر: ۵۵۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ 31 January 2018

به گزارش تابناک یزد، اين جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در رشته‌هاي نقاشی‌خط با شیوه‌های بداهه، ترسیمی و ترکیبی برگزار مي‌شود.

مهمترين اهداف برگزاري اين جشنواره ترویج و اشاعه فرهنگ کلام نور، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی مرتبط با آموزه‌های قرآن و عترت، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه کلام وحی، آموزه‌های قرآن و عترت، و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار و الگوسازی و تبیین فرهنگ متعالی قرآن با استفاده از زبان و بیان هنر نقاشی خط، ذكر شده است.

بنابه گزارش ايسنا – منطقه يزد، موضوع آثار ارسالي به اين جشنواره كه مهلت ارسال آنها تا 22 بهمن‌مكاه نيز تمديد شده است، سیره ائمه اطهار (ع)، صلح جهانی، برادری و مساوات، وحدت، خانواده، مهجوریت قرآن، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، عفاف و حجاب، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، قصه‌های قرآنی و اسماء الحسنی، تعيين شده است.

جشنواره ملي نقاشي خط آيات در سه بخش رقابتي شامل موضوعات جشنواره که هنرمندان می‌توانند با ارسال آثار خود در این بخش شرکت كنند، بخش غيررقابتي ویژه اساتید مدعو و بخش ویژه كه در آن صرفاً آثاری مربوط به سوره مبارکه واقعه دريافت مي شود، برگزار مي‌شود.

علاقمندان براي شرکت در اين جشنواره و ارسال آثار مي‌توانند حداکثر 3 اثر را در قالب عکس یا پرینت رنگی در قطع آزاد به دبیرخانه جشنواره به آدرس يزد، بلوار دانشجو، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، معاونت هنری، دبیرخانه جشنواره ملی نقاشی‌خط آیات، کد پستی : 8913899834  ارسال يا در پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی  www.yazdq.ir بارگذاري كنند.

البته در صورت راهیابی آثار شركت‌كنندگان به بخش مسابقه، اصل اثر بايد به همراه فرم تکمیل شده به نشانی دبیرخانه ارسال شود.

قرار است همزمان با برگزاري مراسم تجليل از برگزيدگان جشنواره در روز 17 اسفندماه امسال، نمايشگاهي از آثار برتر ارسالي به جشنواره در محل گنجينه فرهنگ و هنر يزد برپا و تا 24 اسفندماه براي بازديد عموم داير شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار