اقامتگاه بوم‌گردی شش بادگیری يزد که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است، با حضور معاون میراث فرهنگی کشور افتتاح شد .
کد خبر: ۵۶۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰ 05 February 2018

به گزارش تابناک یزد، اين اقامتگاه بوم‌گردی در مراسمي با حضور «محمد‌محسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی کشور، «سیدمحسن دلبری» مدیر کل هماهنگی امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی کشور و «فاطمه دانش‌یزدی» مدیر کل میراث فرهنگی یزد به طور رسمی افتتاح شد . 

اقامتگاه بوم‌گردی شش بادگیری در بافت تاریخی یزد در زمینی به مساحت 350 مترمربع و زیربنای 250 مترمربع ایجاد شده و دارای پنج اتاق با ظرفیت پذیرایی از 25 نفر است که با افتتاح آن برای هشت نفر به‌ صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است . 

طالبیان پس از افتتاح این اقامتگاه بوم‌گردی از بخش‌های مختلف آن بازدید و بر توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در نقاط مختلف کشور به ویژه یزد تاکید کرد . 

معاون میراث فرهنگی کشور در حاشیه سفر خود به استان از بازار و چهارسوق شاهی یزد نيز بازدید کرد و از نزدیک در جریان مرمت و بازسازی آن قرار گرفت . 

چهارسوق و بازارهای منشعب از آن از جمله مجموعه بناهای باقی مانده از عصر ایلخانی در يزد است که توسط اداره کل میراث فرهنگی استان در حال مرمت و بازسازی است . 

فضای تشکیل دهنده چهار سوق، فضایی است هشت ضلعی که در دو طبقه بنا شده و در هر ضلع از اضلاع طبقه دوم غرفه‌هایی تعبیه شده است و سه دهانه در سه ضلع از اضلاع طبقه اول به سوی سه معبر راه می‌یابد . 

پوشش بازارهای مجموعه چهارسوق از نوع طاق تویزه و قوس اکثر آنها از نوع جناغی تیز پا شاخ‌بزی است که در بعضی از قسمت‌های بازار این قوس تغییر شکل داده و خوابیده‌تر شده است. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار