رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی
به گزارش خبرنگار ما ، حسین نجاتی ظهر امروز پنج شنبه در نشست خبری مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه که به مناسبت روز صنعت و معدن ترتیب یافته بود، افزود: این جشن در ۱۱ مرداد ماه و با حضور واحدهای تولیدی برگزار می شود.
کد خبر: ۵۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 02 July 2015

وی با تاکید بر اینکه این جشن با همت خانه صنعت و معدن استان برگزار می شود، ادامه داد: در این جشن از ۳۰ واحد تولیدی نمونه استان تجلیل خواهد شد.

نجاتی با بیان اینکه رکود موجود در کشور به صنایع ضرباتی وارد کرده است، افزود: البته روزنه های امیدی وجود دارد و امیدواریم با حصول توافق نهایی در مذاکرات هسته ای شاهد تحول بزرگی در صنعت کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه ای موفق است که به بخش خصوصی بها داده شود، ابراز داشت: تولید ثروت می تواند هر کشوری را از هلاکت به امیدواری برساند.

نجاتی سپس با تاکید بر اینکه باید جریانات غیرحاکمیتی به خود مردم واگذار شود، اظهار داشت: نباید اقتصاد کشور صرفا در دست دولت باشد، چراکه در این صورت رشدی نخواهیم داشت. هر وقت اقتصاد به مردم واگذار شده است شاهد موفقیت ها و رشد و توسعه بوده ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اگر در جامعه تولید ثروت نباشد رشدی هم صورت نخواهد گرفت، گفت: جمهوری اسلامی ایران در شاخص کلان کشور در زمینه رقابت های صنعتی بین ۱۴۲ کشور دنیا رتبه ۶۷ دارد و در زمینه توانمندی های تجارت بین ۱۳۸ کشور رتبه ۱۳۱ را به خود اختصاص داده است.

فعالیت ۳۲۲۳ واحد تولیدی فعال در آذربایجان شرقی

نجاتی سپس افزود: در حالیکه نرخ رشد اقتصادی کشورمان در سال ۹۱، منفی ۶.۸ درصد بود و در سال ۹۲ به منفی ۱.۹ درصد رسید و در سال گذشته با تدابیر دولت یازدهم این میزان به مثبت ۳ درصد رسید.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پایش واحدهای تولیدی و صنعتی استان انجام شد، گفت: وضع خوبی در سال گذشته نداشتیم و از بین هشت هزار واحد موجود در استان مشخص شد که فقط سه هزار و ۲۲۳ واحد تولیدی فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مرحله دوم پایش واحدهای صنعتی در استان آغاز شده است، گفت: حدود ۶۰۰ هزار نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به فعالیت است.

نجاتی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرای مرحله دوم پایش حفظ وضعیت موجود واحدها است، افزود: همچنین این مرحله با هدف ارائه راهکارهای ارتقای واحدهای تولیدی و صنعتی و ایجاد تعامل بیشتر بین مسئولان و مدیران واحدها انجام می شود.

ضرورت حمایت بیشتر مسئولان استانی از واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بر ضرورت حمایت بیشتر مسئولان استانی از واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: قانون رفع موانع تولید که اخیرا مجلس تصویب کرده و آیین نامه های آن ابلاغ شده است کمک شایانی به توسعه صنعت و معدن استان می کند.

نجاتی از انتخاب شهرک شهید سلیمی آذرشهر به عنوان شهرک نمونه کشوری خبر داد و افزود: این شهرک در بین چند صد شهرک کشور حاز رتبه های خوبی شد و عنوان شهرک نمونه کشوری را از آن خود کرد.

وی از شناسایی ۴واحد تولیدی بحران‌زا در استان خبر داد و گفت: ۱۲ واحد تولیدی استان بحران زا بودند که با تشکیل جلسات مستمر و رفع مشکلات آنها و همکاری کمیسیون های کارگری، هم اکنون فقط چهار واحد تولیدی و صنعتی استان بحران زا است.

صادرات ۴۷۰ میلیون دلاری محصولات غیرنفتی از آذربایجان شرقی طی سه ماه اول۹۴

در ادامه این نشست همچنین قائم مقام امور تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی از صادرات ۴۷۰ میلیون دلاری محصولات غیرنفتی از آذربایجان شرقی طی سه ماه اول۹۴ خبر داد و افزود: این میزان از تمام گمرکات کشور به ۸۵ کشور مختلف جهان صادر شده است.

غلامعلی راستی با اشاره به افزایش ۳.۸ درصدی این میزان نسبت به سال گذشته گفت: در سه ماه اول سال جاری ۲۷۹ میلیون دلار نیز از گمرکات استان صادرات داشته ایم.

وی از افزایش هفت درصدی این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و ادامه داد: صادرات محصولات پتروشیمی نسبت به سال گذشته افزایش ۲ درصدی داشته است.

/////////////////////////////

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار