امام جمعه پردیسان:
امام جمعه پردیسان گفت: متاسفانه آمار نشان می‌دهد که امروزه جمهوری اسلامی به سمت بیابان‌زایی درحال حرکت است درحالی‌که آموزه‌های دینی اسلام و نظام اسلامی بر بیابان‌زدایی تاکید دارد.
کد خبر: ۵۷۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸ 08 March 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صمصام‌الدین قوامی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه و روحانیون مستقر در بخش‌های استان قم که در سالن جلسات اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان برگزار شد، با بیان اینکه روحانیون باید از تریبون‌ها و منبرهای خود برای آگاه‌سازی مردم نسبت به اهمیت حفظ منابع طبیعی استفاده کنند، عنوان کرد: یکی از مختصات یک جامعه ایده‌آل رسیدن به سرسبزی محیط زیست و آبادانی است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر نمادهای بهشت مواردی است که منابع طبیعی در این دنیا به حفظ آن‌ها می‌پردازد، اظهار کرد: متاسفانه آمار نشان می‌دهد که امروزه جمهوری اسلامی به سمت بیابان‌زایی درحال حرکت است درحالی‌که آموزه‌های دینی اسلام و نظام اسلامی بر بیابان‌زدایی تاکید دارد.

امام جمعه پردیسان با تاکید بر لزوم انسجام ائمه جمعه و روحانیون بخش‌های مختلف استان قم خاطرنشان کرد: اگر ائمه جمعه و جماعات با یکدیگر هماهنگ باشند و از ظرفیت‌های مردم استفاده کنند می‌توانیم نمونه کوچکی از بهشتی که خداوند به مؤمنان بشارت داده است را در دنیای خاکی پیاده‌سازی کنیم.

وی به برخی از روایات و احادیث دینی در مورد اهمیت حفظ منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: افرادی که در راستای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کوشا باشند علاوه بر اینکه در دنیا از اثرات مثبت دنیایی کار خود بهره‌مند می‌شوند در آخرت نیز اجرا معنوی ویژه برای آن‌ها درنظر گرفته می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار