کارگاه آموزشی آشنایی با وظایف تشکیلات و جایگاه قانونی شوراها و قوانین و مقررات شوراها و دهیاری‌های روستاهای بخش مرکزی شهرستان مهریز برگزار شد .
کد خبر: ۵۸۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 09 April 2018

«مهدی دهقان زاده» بخشدار مرکزی مهریز در اين باره گفت:در این کارگاه آموزشی کلیه دهیاران بخش مرکزی و روسای شوراهای روستاها  آموزش‌های لازم در خصوص نحوه تنظیم مصوبات شورا و کمیته انطباق را فرا گرفتند . 

وي افزود: در این کارگاه آموزشی سر فصل هایی با موضوعات مرتبط با قوانین شوراها و دهیاری ها، ونحوه هزینه کرد اعتبارات دهیاریها برای آموزش در نظر گرفته شد . 

«حسين عسکرزاده» معاون مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری یزد در این کارگاه  با تاکید بر توزیع اعتبارات عمرانی و برنامه ریزی هدفمند در فعالیت‌های عمرانی  روستایی، اظهار كرد: نسبت اعتبارات جاری به عمرانی 18 به 82 درصد شده است که با این امر اکثر اعتبارات به سمت فعالیت‌های عمرانی در روستا هاست که خبر خوبی برای روستاییا‌ن و دهیاران است . 

وي با اشاره به افزايش 200 درصدي اعتبارات روستايي شهرستان مهریز در سال گذشته نسبت به سال پيش از آن،‌گفت: در همين راستا نیاز به کلاس آموزشی برای توجیه شوراها و دهیاران ضروروي بود.

عسکرزاده همچنین از نظارت بر عملکرد دهیاری ها به صورت دقیق و مستمر و ارزیابی شوراها خبر داد و افزود: حسابرسی دهیاری‌های شهرستان مهریز در دستور کار هست كه تعدادی از آنها انجام شده و مابقی در دستور کار است.

اين مسئول خاطرنشان كرد: علاوه بر اين نيز  ارزیابی از شوراها در پایان فصل‌ها از دیگر برنامه‌های در دستور کار دفتر امور روستایی استانداری یزد است . 

«مهدي حسن پور» دادستان شهرستان مهریز و عضو هیئت انطباق مصوبات شورای اسلامی شهرستان مهریز نيز در این کارگاه آموزشی بر رعایت موارد قانونی در تنظیم مصوبات شوراها تاکید کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار