مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام؛
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: عملیات اجرایی ساخت آشیانه بالگرد پایگاه امداد هوایی دارای 50 درصد پیشرفت فیزیکی است که پیش بینی می شود تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.
کد خبر: ۶۰۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵ 05 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسین عارفی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: هم اکنون 11 پایگاه امداد و نجات جاده ای این جمعیت در محورهای ارتباطی استان فعال است که با رایزنی های صورت گرفته مجوز ایجاد 2 پایگاه جاده ای دیگر اخذ شده است.

وی با اشاره به فعالیت  18کانون جوانان هلال احمر در ایلام بیان داشت :حدود 600 نفر از جوانان ایلامی  در این کانون ها عضو و فعالیت دارند که برنامه‌های فرهنگی و آموزشی وامدادی در طول سال به همت این جوانان برگزار می‌شود.

عارفی افزود : در ایام نوروز 97 حدود 300 نفر از امدادگران در پایگاه‌های امداد و نجات موقت و ثابت استان به هم‌وطنان عزیز ایلامی در قالب اجرایی طرح امداد و نجات سطح در محور های مواصلاتی بین‌شهری ا استان ارائه خدمت کردند.

وی بیان داشت : 538 نفر از مسافرین حادثه‌دیده در این ایام از این سازمان خدمات دریافت کردند که 200 نفر مورد امدادرسانی و 32 نفر به مراکز درمانی اعزام شدند و 176 نفر نیز به‌صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام افزود :107 خانوار از مسافرین نوروزی در سال 97 در اماکن اقامتی جمعیت هلال‌احمر استان در ایام نورز سال جاری به‌صورت موقت اسکان داده شدند.

وی یادآور شد : در تعطیلات نوروزی با همکاری 200 خیر در مجموع 500 بسته مواد غذایی به ارزش حدود 130 میلیون ریال تهیه و در قالب طرح فرشتگان رحمت بین نیازمندان استان توزیع شد.


عرفی افزود :در ایام نوروزی سال جاری 15 پایگاه ثابت و سیار به همراه 15 دستگاه آمبولانس در مسیرهای مواصلاتی استان مستقر بودند.

وی عنوان کرد :13 هزار و 149 نفر در این ایام به پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر که درمجموع 21 پست ثابت و سیار ایمنی و سلامت در ورودی شهرهای استان مستقر بودند و همچنین 2 هزار و 795 نفر نیز از خدمات این جمعیت در بخش سلامت بهره‌مند شدند.

مدیرعامل هلال‌احمر استان ایلام، بیان کرد: در حوزه آموزش نیز که یکی از وظایف ذاتی این سازمان کاهش اثرات بلایای طبیعی با محوریت آموزش به اقشار مختلف جامعه است که در طول سال 740 دوره مختلف ازجمله دوره‌های کمک‌های اولیه به‌صورت حضوری و نیمه حضور برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد : آموزش‌های تخصصی در 11 رشته و به‌صورت 114 دوره برای خواهران و برادران امدادگر در سال جاری در سطح شهرستان های استان  برگزار می شود.


وی یادآور شد : 15 تا 21 اردیبهشت به‌عنوان هفته هلال‌احمر نام‌گذاری شده است در این هفته برنامه‌های متنوع و مدونی به‌صورت برشی از فعالیت‌های سالانه و مأموریت‌های این سازمان در طول هفته در معرض دید عموم مردم قرار خواهد گرفت.


وی به برنامه های هفته هلال احمر در استان اشاره کرد افزود :اعزام 100 نفر از داوطلبان به اردوی مشهد، نشست خبری، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برپایی ایستگاه سلامت و ویزیت رایگان اقشار حاشیه‌نشین شهر ایلام، دایر کردن کاروان سلامت حوزه داوطلبان و حضور در مناطق روستایی، مشاوره‌های درمانی و پزشکی، همایش کوهنوردی کارکنان و اعضای جمعیت هلال‌احمر، دیدار با مسئولان ارشد استانی، فراخوان عمومی برای جذب اعضای جوان و داوطلب در سطح شهر ایلام از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته خواهد بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار