حجت الاسلام رفیعی:
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: امروز در جامعه ما بسیاری از مشکلات خانوادگی و طلاق‌ها به خاطر دروغ و عدم صداقت و خیانت است.
کد خبر: ۶۱۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ 26 May 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر شنبه در جمع زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تمجید از شخصیت بی‌نظیر حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: در دوره‌ای که رباخواری و بی‌حجابی در سرزمین حجاز و قبل از بعثت پیامبر(ص) رواج داشت ایشان لقب طاهره گرفته بودند.

وی ادامه داد: برخی احکام اسلام مثل حرمت ربا و بی‌حجابی تا سال‌ها بعد از اسلام نهی تشریع شد ولی آن حضرت بر اساس فطرت پاک خود هرگز مالش را با ربا آلوده نکرد و زنی بسیار پاکدامن بود.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: آن حضرت قبل از اسلام هم موحد بود ولی بعد از نبوت پیامبر(ص) اولین زنی است که به ایشان ایمان آورد.

حضرت خدیجه کبری(س) مظهر بندگی و اقتصاد منهای ربا و حرام بود

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری(س) مظهر بندگی و اقتصاد منهای ربا و حرام بودند، اظهار داشت: شخصیت ایشان اصلاً با دیگر همسران پیامبر(ص) که در دوره حاکمیت اسلام و در شرایط اقتصادی و موقعیت رسول گرامی اسلام با او ازدواج کردند قابل قیاس نیست و ظلم است که حضرت خدیجه(س) را با دیگر زنان پیامبر(ص) یکی بدانیم.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) در زمانی همسر پیامبر شدند که ایشان فقیر بودند، اضافه کرد: آن حضرت همه ثروت و بردگان و کنیزان و سرمایه خود را در خدمت پیامبر(ص) قرار داد.

وی تأکید کرد: با وجود چنین الگوهایی مردم نباید دنبال الگوهای غیر دینی بروند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در مورد سن حضرت حدیجه(س) در هنگام ازدواج نیز گفت: سن ایشان در هنگام ازدواج ۲۸ سال بوده و ۴۰ سال که مشهور شده درست نیست.

وی به نوع سخن گفتن پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) و احترامی که برای یکدیگر قائل بودند اشاره کرد و افزود: پیامبر(ص) از ابتدا صادقانه وضعیت مالی خود را برای حضرت خدیجه تشریح کردند و آن حضرت هم با کمال احترام فرمود همه ثروت و سرمایه من برای شماست.

ملاک‌های ازدواج حضرت خدیجه با پیامبر(ص)

حجت الاسلام رفیعی تأکید کرد: فراموشی این ارزش‌ها در خانواده و جامعه عامل افزایش آمار طلاق در کشور است.

وی به ملاک‌های ازدواج حضرت خدیجه با پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه(س) فرمود من به خاطر چند چیز تو را انتخاب کرده‌ام؛ فامیل بودن، شرافت پیامبر(ص)، امانتداری، حسن خلق و راستگویی.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروز در جامعه ما بسیاری از مشکلات خانوادگی و طلاق‌ها به خاطر دروغ و عدم صداقت و خیانت است.

وی عنوان کرد: قرآن زنان صالح، متواضع در برابر همسر و حافظ مال و ناموس مرد بودن در غیبت مرد را جزو بهترین زنان برشمرده است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه نحوه گفتار زن و مرد نقش مهمی در جلب محبت و پایداری زندگی دارد، اضافه کرد: زبان در این مسئله غوغا می‌کند و حتی کسانی که ثروتی ندارند می‌توانند با زبان خوب همسر خود را رضای نگه دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار