افشین مظاهری گفت؛
سرپرست شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت:حجم تولید سرانه آب در این استان به ۴۲ هزار متر مکعب می رسد، ۱۵.۶ میلیون از این میزان از منابع سطحی و ۲۶.۱۹ میلیون آن نیز از آب های زیرزمینی تامین می شود.
کد خبر: ۶۲۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 26 June 2018

 به گزارش تابناک ایلام،افشین مظاهری با اشاره به وضعیت توسعه شبکه فاضلاب در استان افزود: ۵۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند و ۵ تصفیه خانه فاضلاب هم اکنون در شهرهای آبدانان، دهلران، دره شهر ، ایلام و مهران راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در ایلام ۱۵۰ لیتر است، افزود: سرانه استاندارد آب به ازای هر نفر ۴۵ لیتر است که این میزان در استان ایلام بسیار بیشتر از متوسط کشوری است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: فرسودگی شبکه های انتقال آب نیز از معضلات این شرکت در استان است بطوریکه هزینه های بسیاری سالانه برای تعمیر خطوط هزینه صرف می شود.

مظاهری اضافه کرد: پارسال واحد تعمیر این شرکت نسبت به بهسازی خطوط در هزار مورد اقدام کرد ولی باید در بهسازی خطوط کار اساسی انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت توسعه شبکه فاضلاب در استان افزود: ۵۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند و ۵ تصفیه خانه فاضلاب هم اکنون در شهرهای آبدانان، دهلران، دره شهر ، ایلام و مهران راه اندازی شده است.

سرپرست آبفای ایلام تاکید کرد: امسال راه اندازی تصفیه خانه ایوان در دستور کار قرار دارد که با اجرای و افتتاح آنها ۸ درصد به تعداد مشترکان شبکه فاضلاب استان افزوده شده و به ۶۰ درصد می رسد.

مظاهری ادامه داد: یکی از اصلی ترین مشکلات این شرکت در استان مصرف بالاتر از میانگین کشوری آب در ایلام است بطوریکه متوسط سرانه مصرف آب هر خانوار در کشور ۱۵.۳ متر مکعب در شبانه روز است ولی ایلامی ها ۱۷.۲ متر مکعب مصرف می کنند.

وی با اشاره به آغاز فصل گرم بر لزوم همکاری عموم مشترکان در مصرف بهینه آب تاکید کرد و اظهار داشت: اگر عموم مردم نسبت به این موضوع احساس مسئولیت داشته باشند، قطعی آب به حداقل خواهد رسید و افراد بیشتری از این نعمت بهره مند خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار