در 48 ساعت گذشته
رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: بی دقتی هنگام شنا و تفریح در رودخانه دز در بوستان ساحلی علی کله دزفول موجب آسیب جزیی 88 نفر در 48 ساعت گذشته شد.
کد خبر: ۶۳۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 28 July 2018

عظیم رضای مرساق افزود:این افراد که بیشتر آنها مسافر و گردشگر از شهرهای مختلف خوزستان و استان های همجوار می باشند توسط امدادگران پایگاه امداد و نجات بقیه الله اعظم (عج) دزفول مستقر در بوستان ساحلی به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی اظهار داشت: از بامداد روز پنجشنبه تا روز جمعه تنها 44 نفر به دلیل آسیب دیدگی به این پایگاه مراجعه کرده و درمان شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول آسیب دیدگی این گردشگران را جزئی دانست و گفت: غیر از یک مورد که به دلیل شیرجه در رودخانه آسیب جدی دیده و به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شد مابقی افراد به صورت سرپایی در پایگاه امداد و نجات هلال احمر پانسمان و مرخص شدند.

شیرجه غیر اصولی و بدون توجه به علائم هشدار یکی از گردشگران از پلدختر به رودخانه دز در بامداد روز پنجشنبه باعث آسیب جدی به وی از ناحیه سر و گردن شد.

این فرد مصدوم توسط امدادگران هلال احمر مستقر در پایگاه بقیه الله الاعظم(عج) به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شد.

امیر سرتیپی،بهروز فرزام فر،احسان امیریو،عادل مسعودی چهار امدادگر پایگاه امداد و نجات بقیه الله اعظم (عج) هلال احمر دزفول در کمک رسانی به مصدومان نقش موثری داشتند.

پایگاه امداد و نجات هلال احمر مستقر در بوستان ساحلی علی کله به شهروندان و گردشگران توصیه کرد هنگام تفریح و شنا به اصول و علائم هشدار دهنده توجه کرده و هنگام وقوع حادثه با شماره 112 تلفن گویای امداد و نجات تماس بگیرند.

بوستان های ساحلی دزفول به ویژه بوستان علی کله در پایین دست سد تنظیمی در ایام گرم سال و ایام تعطیل میزبان شهروندان و گردشگران از شهرهای مختلف می باشند.

شنا در نقاط حادثه خیز و آشنا نبودن به فن شنا از ابتدای امسال تاکنون موجب مرگ هفت نفر در رودخانه دز در دزفول شده است.

در آخرین حادثه که 22 تیرماه رخ داد گردشگر جوان اهل خرمشهر در رودخانه دز غرق شد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار