فرماندار شهرستان دماوند گفت: مشاوره قبل از ازدواج و آگاه سازی جوانان باید در اولویت قرار گیرد چرا که بیشترین آمار طلاق مربوط به 5 سال اول زندگی است و عدم مهارت و آگاهی ارتباطی زوجین نسبت به یکدیگر موجب جدایی آنان می شود.
کد خبر: ۶۴۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 07 August 2018

مجید صفری روز سه شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان دماوند که با حضور اعضای ستاد در فرمانداری برگزار شد، هدف این نشست را تقویت فرهنگ ازدواج اسلامی و مشارکت دستگاه ها و همچنین آموزش های قبل از ازدواج برای جوانان دانست و افزود: یکی از موضوعاتی که در شرایط کنونی باید مورد توجه قرار گیرد، تحکیم بنیان خانواده ها و کاهش آمار طلاق است. 
وی با بیان اینکه طبق آمار بهزیستی، تعدادی از افرادی که تصمیم به طلاق می گیرند با مشاوره پشیمان شدند، اظهارداشت: نقش دستگاه ها و نهادهای فرهنگی به ویژه دانشگاه ها، مساجد، آموزش و پرورش و ... در تحقق این مهم موثر است.
صفری ادامه داد: توجه به اشتغال جوانان و بعد آن فراهم سازی شرایط آسان برای ازدواج آنان می تواند بسیاری از مشکلات کنونی را رفع کند.
فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه تشکیل زندگی با محوریت دینی و اسلامی زیربنای ازدواج سالم و پایدار است، گفت: این شهرستان از جمله شهرستان های استان تهران است که با توجه به داشتن شرایط خاص دینی و مذهبی باید کمتر شاهد طلاق باشد.

** طلاق‌های توافقی عمده مشکل مراکز مشاوره شهرستان دماوند
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم این نهاد پیشگیری و آموزش است، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه 'تولی‌گری سلامت اجتماعی' به سازمان بهزیستی واگذار شده که وظیفه هماهنگی بین دستگاه‌ها را برعهده دارد و در دفاتر آسیب‌های اجتماعی، مشاور و خدمات روان‌شناختی پیگیری می شود.
حسین بی نیاز با بیان اینکه این نهاد آموزش پیش از ازدواج و فرزند پروری را برای کلیه جامعه هدف سطح شهرستان اجرا می کند، گفت: آگاه سازی کلیه جوانان 15 سال به بالا نیز در دستور کارمان است و طی تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش تصمیم داریم امسال در 2 سال آخر دبیرستان ها کلاس‌های آموزش پیش از ازدواج برگزار کنیم.
وی بیان کرد: هر چه آموزش را سخت تر بگیریم به نوعی سرمایه گذاری کرده ایم ، آموزش هزینه نیست، سرمایه است چرا که از موضوعی پیشگیری می‌کنیم که اگر اتفاق بیفتد صدها برابر برای جامعه هزینه برخواهد بود.
وی ادامه داد: هم اکنون 5 مرکز مشاوره فعال در سطح شهرستان وجود دارد ‌که 3 مرکز آن در رودهن و 2 مرکز آن در دماوند است که توسط سازمان‌ بهزیستی مجوز دارد؛ 3 مرکز هم در دست اقدام است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند در خصوص مراکز اورژانس اجتماعی نیز گفت: طرح ملاقات والدین و فرزندانی که به دلیل طلاق جدا شده اند در این مراکز با حضور مشاوران انجام می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار