مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان؛
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام گفت: ایلام نسبت به استان های دیگری که خود خط مرزی با جبهه داشتند از ویژگی خاصی برخوردار است چراکه خط مقدم به شهرهای استان نزدیک بود و اتفاقاتی که در این نمادها و در این یادمان هاافتاده به عنوان سمبل این جغرافیا شده است.
کد خبر: ۶۶۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ 27 September 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ محمدرضا شرف بیانی اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس را که پشت سر گذاشتیم به عنوان یک نماد استواری و مقاومت مردم ایران اسلامی تجربه ای برای کشور شد که از این تجربه ای که به آن شرایطی که جنگ را به ما تحمیل کردند از فرآیند آن باید استفاده شود.

وی افزود:به منظور حفظ آن ارزش هایی که ما را در جنگ پیروز کرد و ما پیروز میدان شدیم نیاز به انتقال آنها برای نسل های آینده بود چون جنگ ما یک جنگ نابرابری بود که بابد این گونه گفت که تقریبا در جنگ ما با یک مقیاس جهانی جنگیدیم با آن پشتیبانی که استکبار جهانی از صدام و حامیان صدام از رژیم بعث داشتند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام با اشاره به المان های مناطق عملیاتی استان افزود: یک سری نمادها برای شناسایی موقعیت های دفاع مقدس شناسایی شده که در واقع اینها نمادهایی هستند که امروز مورد بازدید آحاد مردم و اقشار مختلف قرار می گیرند.

وی عنوان کرد: در عین حال که معنویتی در این نمادها وجود دارد این نمادها واقعیت های دفاع مقدس ما است، در استان ایلام کل جغرافیای استان به نحوی صحنه های دفاع مقدس است.

شرف بیانی اضافه کرد: استان ایلام نسبتا به استان های دیگری که خود خط مرزی با جبهه داشتند از ویژگی خاصی برخوردار است چراکه خط مقدم به شهرهای استان نزدیک بود و اتفاقاتی که در این نمادها و در این یادمان هاافتاده به عنوان سمبل این جغرافیا شده است.

وی تصریح کرد: در حدود یک هزار و ۲۰۰ مدخل در استان شناسایی شده و مدخل شامل نمادها و مراکز جغرافیا و اسامی شهدا و مراکز فرهنگی است که این کار انجام گرفته و امسال وارد مرحله مقاله نویسی می شویم که در خصوص دانشنامه بتوانیم کار خوبی تحویل مردم استان دهیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام گفت: در استان ایلام ۳۸ هزار نفر رزمنده مستقیما در دفاع مقدس حضور داشتند، پیشکسوتان عرصه های دوران دفاع مقدس  زیادی را در استان داریم که فداکاری کردند./ع

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار