مدیر جهاد کشاورزی:
یزد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: 2 هزار و 700 تن انواع محصول گلخانه‌ای در 6 ماهه نخست سال 1397 از 11 هکتار اراضی زیر کشت شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.
کد خبر: ۶۷۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 27 October 2018

مهدی غیب الهی در حاشیه برداشت محصول یکی از واحدهای گلخانه‌ای به خبرنگار ایرنا افزود: این میزان محصول با احتساب 250 تن در هر هکتار تولید شده است.
وی بابیان اینکه امسال پنج هکتار به سطح زیر کشت محصول گلخانه‌ای افزوده شد، اظهار کرد: در اجرای این طرح 13 نفر در فرایند تولید این محصول فعالیت دارند و زمینه اشتغال 300 نفر را به‌طور مستقیم فراهم شد.
غیب الهی ادامه داد: محصول گلخانه‌ای شامل خیار سبز ، فلفل ، گوجه‌فرنگی و سبزی است.
وی بابیان اینکه محصول برداشت‌شده ، علاوه بر مصرف داخلی به شهرهای همجوار ارسال شد، یادآور شد: در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی با توجه به شرایط تبعات کم‌آبی ، زیرساخت‌های لازم برای توسعه کاشت محصول گلخانه‌ای فراهم است.
این مسئول بخش کشاورزی شهرستان بابیان اینکه در سه ماه گذشته مجوز 25 هکتار واحد گلخانه‌ای برای متقاضیان صادر شد، تصریح کرد: زمینه برای توسعه کاشت محصولات گلخانه‌ای تا 50 هکتار با پرداخت وام‌های 6 درصد برای توسعه پایدار در مناطق روستایی و عشایری فراهم است .
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: اعمال مدیریت صحیح در گلخانه‌ها ، نظارت کامل بر عملیات کاشت ، داشت و برداشت و تغذیه مناسب و کم آبخواه بودن محصول مهمترین عامل افزایش تولید است.
وی کشت گیاهان گلخانه‌ای را با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و کمبود منابع آبی ازلحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه دانست و افزود: مصرف آب برای کاشت محصول گلخانه‌ای نسبت به کاشت در فضای باز 10 برابر کاهش دارد و علاوه بر آن ، اشتغال را به 10برابر افزایش می‌دهد.
غیب الهی ادامه داد: کشاورزان تلاش کنند با کاشت محصولات کم آبخواه و گیاهان گلخانه‌ای با روش آبیاری نوین از افت سطح آب‌های زیرزمینی جلوگیری کنند.
هفت هزار و 500 خانوار کشاورز و روستایی در شهرستان ابرکوه فعالیت دارند.
آن‌ها سالانه از 15 هزار هکتار اراضی زیر کشت 190 هزار تن محصول کشاورزی و نیز با پرورش و نگهداری دام سبک و سنگین انواع فراورده‌های دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند .
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار