درپی تلاش شبانه‌روزی مأموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تاکستان متخلفانی که اقدام به قطع اشجار جنگل‌کاری مسیر «قزوین – تاکستان» اقدام می‌کردند دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۷۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 01 November 2018

دستگیری متخلفین قطع درختان کمربند سبز مسیر«قزوین- تاکستان»

به گزارش تابناک قزوین،محمد محمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تاکستان گفت: با تلاش شبانه‌روزی مأموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تاکستان افرادی که به‌صورت غیرمجاز نسبت به قطع اشجار جنگل‌کاری مسیر «قزوین – تاکستان» اقدام می‌کردند دستگیر و پس از طی مراحل قانونی به محاکم قضایی تحویل شدند. 

وی تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تاکستان و همچنین گزارشات مردمی مطلع شدیم افرادی سودجو متخلف نسبت به قطع درختان جنگلکاری مسیر «قزوین – تاکستان» اقدام می‌کنند که بلافاصله تیم‌های گشت محسوس و نامحسوس تشکیل و به محل اعزام شد که تاکنون چهار فقره پرونده کیفری تشکیل و به محاکم قضایی ارسال شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تاکستان ادامه داد: حدود ۱۵۰ اصله درخت حدود 20 تا 25 ساله از نوع ون، اقاقیا، عرعر، زیتون، سرو و کاج از گونه‌های قطع شده است.

وی یادآور شد: مسیر جنگل‌کاری «قزوین – تاکستان» از سال‌های ۱۳۶۲ با همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین به منظور جلوگیری از مسدود شدن جاده ترانزیت «قزوین – تاکستان» در مواقع کولاک و حفظ جان و امنیت مسافران به‌ طول ۲۵ کیلومتر آغاز شده که تاکنون برای نگه‌داری و حفاظت از آن اعتبارات و هزینه‌های زیادی صرف شده است.

محمدی اضافه کرد: براساس ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع،مصوب ۲۰ تیر ۱۳۴۶هرگونه قطع اشجار و ریشه‌کنی آن در اراضی متعلق به منابع طبیعی جرم محسوب شده و متخلفین به مجازات‌ تعیین شده در قانون محکوم خواهند شد که براساس آخرین مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۹۶ جرائم اعلامی در قانون به‌روزرسانی شده است. 

وی تشریح کرد: تأکید می‌شود در صورت مشاهده هرگونه بریدن شاخه‌ها و یا قطع درختان و ریشه‌کنی و یا هرگونه تخریب در اراضی جنگلی مطابق قانون برخورد خواهد شد و از مردم و دوست‌داران طبیعت و منابع طبیعی خواهشمندم در صورت مشاهده هر گونه تخریب اراضی ملی و جنگلی از قبیل شخم اراضی ملی و مراتع، قطع اشجار، بوته‌کنی و آتش‌سوزی مراتب را در اسرع وقت به یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با شماره تماس ۱۵۰۴ اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تاکستان در پایان از زحمات قضات دادگستری و مأموران نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ حقوق بیت‌المال و منابع طبیعی قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار