دبیر شورای عالی فضای مجازی:
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: بر مبنای گزارش‌های اعلام شده از سوی دو نسخه فارسی تلگرام، این دو شبکه پیام‌رسان به صورت آزمایشگاهی از تلگرام مستقل شده است.
کد خبر: ۶۸۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 19 November 2018

به گزارش تابناک کردستان، ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه «همایش رسانه‌های نوین اجتماعی» در جمع خبرنگاران در مورد تعیین تکلیف دو پیام‌رسان «هاتگرام» و «تلگرام طلایی» (طلاگرام) به عنوان نسخه‌های فارسی شبکه‌های اجتماعی تلگرام توضیح داد.

وی گفت: یکی از مباحثی که در کنار فیلتر تلگرام و حمایت از پیام‌رسان‌های بومی مطرح شد، فعالیت موقت کلاینت‌های فارسی تلگرام بود چرا که کوچ یکباره کاربران ایرانی از تلگرام به سمت شبکه‌های بومی، امکانات وسیعی می‌خواست.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: برای دوران گذر، به دو کلاینت فارسی تلگرام که از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، ویژگی بهتری داشتند، تا شهریورماه فرصت فعالیت داده شد تا پس از آن به صورت مستقل از تلگرام، فعالیت خود را ادامه دهند اما به دلایل تحریم و سایر دلایل مطرح شده، این فرصت تا پایان آذرماه تمدید شد.

وی گفت: هم‌اکنون بر مبنای گزارش اعلام شده از سوی این دو شبکه، استقلال از تلگرام حاصل شده اما این استقلال به صورت آزمایشگاهی بوده و پیاده‌سازی کامل آن، نیازمند سخت‌افزارها و تجهیزات مانند دیتاسنتر و سرور است که امیدواریم در مهلت تعیین شده، کاملاً اجرایی شود.

فیروزآبادی افزود: تصمیم برای فعالیت دو شبکه هاتگرام و طلاگرام، از سمت مقام قضایی انجام شده و ادامه فعالیت آنها نیز با تصمیم‌گیری قضایی انجام می‌شود؛ در این زمینه نظر مرکز ملی فضای مجازی نیز پرسیده شده است.

وی در خصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر تصمیم مجدد برای لغو فیلتر تلگرام هم گفت: این موضوع از سمت مرکز ملی فضای مجازی مطرح نشده و بعید به نظر می‌آید که قوه قضائیه نیز برنامه‌ای برای لغو فیلتر تلگرام داشته باشد و نظرش درباره فعالیت تلگرام در کشور تغییر کند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی درباره اعمال فیلتر بر روی فیلترشکن‌ها و دسترسی‌ به وی‌پی‌ان‌ها در کشور که طی چند روز اخیر با قطع و وصلی‌هایی همراه است، افزود: دستگاه‌های فیلتر وزارت ارتباطات گاهی مواقع شُل کار می‌کنند و گاهی مواقع به درستی؛ این موضوع را باید از خودشان بپرسید.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار