کارشناس هواشناسی استان کردستان گفت: بارش های زمستانه استان کردستان بیشتر از حد نرمال خواهد بود.
کد خبر: ۶۸۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 27 November 2018

به گزارش تابناک کردستان، بهرام چاره‌خواه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی و مدل‌های بارشی بلند مدت اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بارش‌های استان کردستان تا اوایل اسفندماه سال جاری بیشتر از حد نرمال (میانگین بلند مدت بارش‌ها) خواهد بود.

وی گفت: متوسط بارش نرمال آبان‌ماه شهرستان‌های سنندج، مریوان، بانه، کامیاران و قروه به ترتیب 121میلی متر، 94میلی متر، 93میلی متر و 53میلی متر بوده است که در مدت مذکور بارش‌هایی بیشتر از این مقدار به ثبت رسیده است.

کارشناس هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه صحت پیش بینی‌های بلند مدت چیزی حدود 70درصد است تصریح کرد: پیش بینی‌های بلند مدت هر ماه به روز می‌شوند اما به علت تغییرات اقلیمی شاهد تغییرات الگوهای بارشی، دمایی و نوع بارش‌ها در طول سال بوده‌ایم.

وی در خصوص تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر کمتر شدن روزهای برفی گفت: پیش بینی‌ها حاکی از افزایش 0.5 تا 1درجه‌ای میانگین دمای هوا در سه ماه آینده است که این مهم خود تاثیر مستقیم بر نوع بارش‌ها(برف و باران) دارد. 

چاره خواه افزود: از امروز تا پنج شنبه این هفته شاهد پایداری جوی در سطح استان خواهیم بود، از روز جمعه هفته جاری سامانه بارشی نسبتاً فعالی آسمان استان را در برخواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار