معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در بحث مواد مخدر هرچند در کردستان در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت بهتر است ولی استان در مقایسه با گذشته، وضعیت چندان مطلوبی ندارد و از این امر نگران هستیم؛ جامعه و مردم خوب کردستان هم نگران این وضعیت هستند.
کد خبر: ۶۸۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 11 December 2018

به گزارش تابناک کردستان، حسین خوش‌اقبال امروز در جلسه تودیع و معارفه دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد با تأکید بر اهمیت فرهنگی بودن کردستان در بحث مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: مردم کردستان به قدرشناسی شهره هستند و همین عامل دلگرمی برای تلاش بیشتر کسانی است که در این استان عهده‌دار مسئولیت می‌شوند. 

وی به شرایط جامعه و خطراتی که به تبع آلوده شدن افراد به مصرف مواد مخدر به وجود می‌آید اشاره کرد و گفت: در مقطع حساس کنونی، اعتیاد بیش از بمب اتم و مشکلات زیست‌محیطی بشریت را تهدید می‌کند و مبارزه واقعی با مواد مخدر نیازمند ایجاد حساسیت همگانی در جامعه بوده و تنها راه برون‌رفت از مشکلات در این حوزه و کاهش هزینه‌ها در مسیر مبارزه با مواد مخدر، به وجود آمدن عزم ملی و استانی برای رسیدن به اهداف است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: 55 درصد طلاق‌ها ناشی از آلودگی به مواد مخدر است که آمار بالایی است؛ 70 درصد زندانیان کشور هم مربوط به حوزه مواد مخدر هستند. 

وی آلوده ساختن جامعه به اعتیاد را یک امر برنامه‌ریزی شده از سوی بدخواهان مردم عنوان کرد و گفت: همه ادارات و ارگان‌ها، خانواده‌ها، دانشگاهیان، علمای دینی و همه گروه‌های مرجع خصوصاً آموزش و پرورش باید در این موضوع ورود جدی داشته باشند چرا که نگرانی‌هایی جدی در حوزه مواد مخدر وجود دارد. 

خوش‌اقبال افزود: در کنار یادآوری مشکلات باید یادآور شویم که جمهوری اسلامی پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر در جهان بوده و با تمام توان هم این رویکرد تداوم خواهد داشت؛ گواه این ادعا هم شهادت جمع زیادی از فرزندان این مرز و بوم در راه مبارزه با مواد مخدر است. 

وی به تولید مواد مخدر در افغانستان قبل و بعد از حضور آمریکا در این کشور اشاره و خاطر نشان کرد: تولید مواد مخدر در افغانستان از 200 تن در 20 سال قبل به عدد 10 هزار تن در حال حاضر رسیده و این نشان می‌دهد آمریکا با وجود همه ادعاها، در راه مبارزه با مواد مخدر و نیز حقوق بشر عملاً کاری انجام نداده و فقط شعار می‌دهد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه نگاه اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کردستان باید پیشگیری باشد، گفت: تأکید بر رویکرد اجتماعی در بحث مبارزه با مواد مخدر نافی رویکرد مقابله‌ای با عرضه مواد مخدر نیست و یکی از شاخصه‌های اصلی که در استان دنبال شده، کشف مواد مخدر و دستگیری اعضای شبکه‌های اصلی فعال در این حوزه بوده است. 

وی افزود: با توجه به پیچیدگی که در این حوزه وجود دارد و نیز با لحاظ تنوع و شیوه‌های جدید تولید و مصرف مواد مخدر به نظر می‌رسد بهترین و مهم‌ترین راه پیشگیری از اعتیاد، گفتمان‌سازی در جامعه و رویکرد اجتماعی داشتن است.

خوش‌اقبال اظهار کرد: در بحث مواد مخدر هرچند در کردستان در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت بهتر است ولی استان در مقایسه با گذشته، وضعیت چندان مطلوبی ندارد و از این امر نگران هستیم؛ جامعه و مردم خوب کردستان هم نگران این وضعیت هستند. 

وی گفت: با توجه به رشد آمار اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نیازمند همت و تلاش بیشتر برای مبارزه با مواد مخدر هستیم. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه بهترین کار برای کسانی که عهده‌دار امور جامعه هستند صداقت با مردم است افزود: مردم کردستان به حق شایسته خدمت هستند، اگر سایر اقوام در این کشور به تعبیری مستأجر هستند، کُردها صاحبخانه هستند و با وجودی که کردستان جزو استان‌های کمتر توسعه یافته است، مردم همواره در امور پیشگام هستند و همین، مسئولیت مدیران در خدمت به آنها را سنگین‌تر می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار