نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه پیام نور استان یزد:
نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه پیام نور استان یزد بابیان اینکه اعتماد مطلق به چهره های معروف اشتباه است گفت: همه در معرض خطا و اشتباه قرار دارند و مردم در مواجهه با مسئولین به موضع گیری ها و تغییررفتار آنان توجه کنند.
کد خبر: ۶۹۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 31 December 2018

حجت‌الاسلام سید مهدی صدرالساداتی در مراسم گرامیداشت روز ۹ دی‌ماه که با حضور جمعی از مسئولین و مردم مهریز در مسجد براستین این شهرستان برگزار شد گفت: از ابتدای این انقلاب الهی، خداوند اعجازهای بسیاری را به مردم نشان داد تا باور کنند انقلاب اسلامی توسط امداد غیبی حفظ می‌شود.

وی افزود: ملت ایران با دست‌خالی انقلاب کردند و در مقابل استکبار جهانی ایستادند و استقلال و آزادی خود را خواستار شدند. در ۱۳ آبان، سفارت آمریکا را تسخیر کردند که بسیاری از ترورها و توطئه‌ها در سطح کشور در این سفارت‌خانه برنامه‌ریزی می‌شد. طوفان شن در طبس و ۸ سال دفاع جانانه رزمندگان اسلام در مقابل نیروهای ده‌ها کشور که علیه ما متحد شده بودند و نیز خوار و ناامید شدن دشمن در فتنه ۸۸ همگی از امداد غیبی و الهی خداوند به ملت شریف و شهیدپرور ایران بود.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه پیام نور استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت و کسانی که در فتنه سال ۸۸ در دفاع از مردم و ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی جان خود را از دست دادند ادامه داد: در سال ۸۸، تمام دشمنان خارجی با کمک جنبش سبز در داخل برای براندازی نظام اسلامی و برچیده شدن این قدرت شیعیان از هیچ تلاشی فروگزار نبودند.

صدرالساداتی همچنین تأکید کرد: دشمن در اوایل انقلاب و ترورها و درگیری‌ها و در دوران جنگ تحمیلی و نیز فتنه سال ۷۸ به‌درستی عقاید سیاسی و مذهبی و گرایش‌ها و موضع‌گیری‌های مردم را رصد کرده بود و در سال ۸۸ و بعد از یک واقعه مهم و تاثیرگزار مانند انتخابات دست‌به‌کار شد تا با مداخله سیاسی و گمراه کردن مردم و بازی با احساسات آن‌ها، با دروغ و افترا، کشته سازی و شایعه‌سازی، وحدت و انسجام یکپارچه بین مردم را از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که در خاک ایران علیه ملت و نظام فتنه‌گری می‌کرد، حماسه روز ۹ دی‌ماه و حضور پرشور مردم در این روز علیه فتنه گران و کسانی که قصد نابود کردن ارزش‌های ملی و دینی را داشتند، به‌مثابه انقلاب سوم بود.

صدرالساداتی بابیان این‌که هماهنگی ضدانقلاب، مجاهدین خلق، سلطنت‌طلبان، وهابیان، بهاییان و صهیونیست‌ها اتفاقی نبود اظهار داشت: آنان با تمام عوامل خود در دنیا رو به روی نظام صف‌کشیده بودند و مردم متوجه شدند که این هجمه با دسیسه‌ها و فتنه‌های قبلی، تفاوت آشکاری دارد و ابعاد آن بسیار بزرگ‌تر از غائله‌های گذشته است و اگر انقلاب سوم رخ نمی‌داد و مردم حماسه ۹ دی را نمی‌آفریدند، چه‌بسا که انقلاب و ارزش‌های آن از بین می‌رفت.

وی افزود: نوع عملیات نرم و تدریجی بود که طی ۸ ماه به طول انجامید و با ایجاد جنگ روانی عده‌ای فریب‌خورده را در مقابل نظام قرارداد و متأسفانه همراهی آنان توسط عده‌ای از خواص که از مسئولان کشور بودند و مردم به آن‌ها اعتماد داشتند، آتش فتنه را شعله‌ور‌تر کرد.

این مسئول بابیان اینکه برخی نسبت به حصر سران فتنه اعتراض دارند تأکید کرد: باید توجه داشت که حصر نه در روز اول که بعد از ماه‌ها فتنه و آشوب صورت گرفت. بعد از انتخابات، مقام معظم رهبری به‌عنوان عالی‌ترین مقام کشور، از معترضین خواست که از طریق مُر قانون و ارائه اسناد موثق و شاهد بر مدعای خود، خواسته خود را پیگیری کنند اما آن‌ها به‌جای ارائه ادله و سند، مردم را به آشوب در خیابان‌ها تشویق کردند و باوجود فرصتی که به آن‌ها داده‌ شده بود، علیه منافع ملی و آبروی نظام به آشوب و فتنه دامن زدند.

وی بیان کرد: نکته مهم این است که فتنه ۸۸ با اعتراضات جناحی شروع شد اما وقتی ماه‌ها به طول انجامید، لایه‌های زیرین آن و هدف‌گیری دشمن نسبت به اصل نظام مشخص شد و هنگامی‌که این آشوب‌ها به اهانت علیه مقدسات و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و حمله به صغیر و کبیر عزاداران انجامید، ابعاد واقعی فتنه برای مردم روشن شد و غیرت آنان را به جوش آورد.

صدرالساداتی، فتنه ۸۸ را درس عبرتی برای همه آحاد مردم دانست و گفت: اعتماد مطلق نکردن به چهره‌های معروف و دقت نظر در موضع‌گیری‌های آنان، شناخت شگردهای نفوذ دشمن، اتکا به ارزش‌های انقلاب و اسلام و نیز گوش‌به‌فرمان رهبری بودن، درس‌های مهمی است که باید در نظر گرفته شود و در مقابل حربه‌های دشمن به کار رود.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه پیام نور استان یزد اضافه کرد: درصحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، استقلال فکری داشته باشید و هر چیزی را به‌سادگی نپذیرید. در مورد هر واقعه‌ای تحقیق کنید. دیدگاه‌های امام امت و کسی که نامش با انقلاب اسلامی گره‌خورده است، در مورد کشورداری، روابط خارجی و زندگی در دنیا را مطالعه کنید.

این مسئول تصریح کرد: فتنه هرچند تبعات دردناک و سختی دارد اما اثرات مثبتی را در جامعه برجای می‌گذارد؛ زیرا فتنه، بصیرت افزا است و ایمان و صحت قول و عمل مسئولین و مردم در این فتنه‌ها مورد آزمایش و امتحان قرار می‌گیرد. باید در نظر داشت که فتنه‌ها تمام‌شدنی نیست و دشمن با ناکامی درهر فتنه، در پی فتنه‌انگیزی‌های بعدی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار