معاون انتقال خون قم:
معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، 45 هزار و 240 واحد خون و فرآورده های خونی به مراکز درمانی قم جهت تزریق به بیماران نیازمند ارسال شد.
کد خبر: ۷۰۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 29 January 2019

به گزارش تابناک قم، علیرضا کبیری اظهار داشت: همچنین در این مدت، 10 هزار و 545 واحد خون به شبکه خونرسانی کشور ارسال شده است.

وی با بیان این که در این مدت، 43 هزار و 952 تن برای اهدای خون به مرکز اهدای خون قم در میدان روح الله مراجعه کرده اند گفت: از این تعداد 34 هزار و 416 تن موفق به اهدای خون شدند که از هر کدام یک واحد خون دریافت شد.

کبیری با بیان اینکه 96 درصد اهداکنندگان خون در این استان را آقایان تشکیل می دهند، اضافه کرد: از کل آمار اهداکنندگان خون از ابتدای امسال تا آخر دی ماه در قم، یک هزار و 347 تن بانوان بودند که موفق به اهدای خون شدند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون قم با بیان اینکه 62 درصد از کل اهداکنندگان خون در این استان اهداکننده مستمر هستند گفت: تعداد اهداکنندگان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 3 درصد افزایش داشته است که این افراد بیش از 2 بار اقدام به اهدای خون کرده اند.

وی اضافه کرد: میزان تولید پلاکت فرزیس نیز 122 واحد خون بوده است که ارزش علمی و درمانی بالایی برای بیماران سرطان خونی دارد.

پلاکت فرزیس، یکی از روش ‌های اهدای خون است که تنها یک جزء خاص از خون اهداکننده، جدا و بقیه اجزای خون به اهداکننده باز گردانده می‌ شود.

180 بیمار تلاسمی و 200 بیمار هموفیلی در قم وجود دارد که به طور مستمر نیاز به اهدای خون دارند ضمن اینکه سایر بیماران نیازمند به خون از جمله سرطانی، عمل های جراحی و سایر موارد، از جمله بیمارانی می باشند که در همه زمان ها نیازمند اهدای خون هستند.

شهروندان برای دریافت زمان نوبت جهت اهدای خون می توانند به سامانه www.IBTO.ir مراجعه تا در زمان اعلام شده به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار