کد خبر: ۷۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 05 August 2015
شهردار رشت از احداث 6 سالن سینمای جدید در دو مجتمع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید محمدعلی ثابت‌قدم امشب در دیدار با حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی ایران با اشاره به وجود نگاه باز بسیار خوب در گیلان اظهار کرد: فضای مناسبی در حوزه سرمایه‌گذاری و اتصال به بخش‌های مختلف در استان ایجاد شده است.

وی به فعالیت هنری شهرداری با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در سه مجتمع در رشت اشاره کرد و افزود: توسعه بافت پیاده‌راه‌سازی در توسعه فعالیت‌های هنری در راستای جذب گردشگران تاثیرگذار است.

ثابت‌قدم، پایه اقتصاد گردشگری را بر هنر خواند و بیان کرد: ساختمان شهرداری در میدان شهدای ذهاب تبدیل به موزه بلدیه هنرهای معاصر در رشت می‌شود.

شهردار رشت با بیان اینکه پیاده‌راه‌سازی مرکز شهر رشت تا ساختمان شهرداری در میدان شهدای ذهاب ادامه پیدا می‌کند، تصریح کرد: پیاده‌راه‌سازی تا کاروان‌سراهای مرکز شهر رشت ادامه می‌یابد.

وی از احداث سه سالن سینما در یک مجتمع در شهر رشت خبر داد و گفت: سه سالن سینما در مجتمع دیگر شهر رشت و در مجموع 6 سالن سینما با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهر احداث می‌شود.

ثابت‌قدم با تاکید بر ایجاد فضای مناسب برای ماندگاری گردشگران در رشت، خاطرنشان کرد: باغ 450 هکتاری در قالب طرح جامع شهر رشت بر مبنای باغ هنر و طبیعت طراحی شده است.

شهردار رشت به طراحی باغ هنر و طبیعت با استفاده از الگوهای جهانی اشاره کرد و یادآور شد: طراحی‌ها در باغ هنر و طبیعت رشت بر پایه هنری است ضمن اینکه اقلیم طبیعی گیلان در این باغ حفظ می‌شود.

وی باغ هنر و طبیعت رشت را بزرگ‌ترین پارک جنگلی کشور دانست و بیان کرد: باغ مذکور به مقوله هنر وصل می‌شود.

ثابت‌قدم با اشاره به اینکه باغ هنر و طبیعت رشت با هدف تفریح و سرگرمی احداث می‌شود، اظهار کرد: آموزش افراد برای آگاهی از اطلاعات روز هنر و محیط زیست، استفاده بهینه از عناصر طبیعی و فرهنگ احترام به محیط زیست و فرآیندهای طبیعی از جمله اهداف ایجاد باغ مذکور است.

شهردار رشت باغ هنر و طبیعت رشت را تلفیقی از پارک‌های اکولوژیکی و پارک موضوعی خواند و تصریح کرد: باغ مذکور با حفظ و پایداری محیط زیست، محلی مناسبی برای توسعه پایدار شهر رشت را فراهم می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار