مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اسکان۴۰ هزار گردشگر در هفته نخست سال ۹۸ در منطقه آزاد ارس خبر داد.
کد خبر: ۷۲۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 27 March 2019

"مرتضی آبدار" ضمن اعلام این خبر، گفت: توسعه گردشگری پایدار در منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس یکی از اصلی ترین اهدافی است که طی سال های اخیر توسط اداره کل میراث فرهنگی و مدیران ارشد این منطقه پیگیری می‌شود؛ از این رو در این سال ها شاهد برنامه ریزی و برگزاری برنامه های متنوعی اعم از برگزاری تورهای بوم گردی، جشنواره و نمایشگاه های هنری و ... برای گردشگران نوروزی این منطقه هستیم.

وی در ادامه به استقبال گردشگران نوروزی استان از منطقه آزاد ارس به عنوان دومین مقصد گردشگری خود پس از تبریز، اشاره کرد و گفت: به دنبال استقبال گردشگران نوروزی و انتخاب منطقه آزاد ارس به عنوان مقصد اقامتی خود، مجموع اقامت گردشگرانی که در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۶ فروردین ۹۸ در منطقه آزاد ارس بودند، قریب به ۴۰ هزار نفر رسیده است.

آبدار در ادامه به میزان بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی، تفریحی و گردشگری منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت ویژه منطقه آزاد ارس و برخورداری از ظرفیت‌های متنوع گردشگری، نوروز امسال شاهد استقبال قابل توجه گردشگران از جاذبه های گردشگری این منطقه بودیم، به‌طوریکه تا پایان روز ۶ فروردین ۲۲۶ هزار و ۷۴۸ بازدید از جاذبه های گردشگری منطقه آزاد ارس به عمل آمده است.

وی افزود: در فاز نخست سفرهای نوروزی، کلیسای سنت استپانوس در صدر پربازدیدترین جاذبه های گردشگری منطقه قرارگرفت، بطوریکه تا پایان روز ۶ فروردین، در مجموع ۱۷ هزار و ۵۱۲ نفر از این مکان تاریخی بازدید کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه گفت: دور نخست سفرهای نوروزی منطقه آزاد ارس در حالی پایان یافت که طی روزهای مذکور، اقلام فرهنگی، آموزشی جامعی بین گردشگران توزیع و جشنواره و نمایشگاه های هنری، جشنواره ویژه و جذاب کودکان و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برای گردشگران برنامه ریزی و اجرا شد.

آبدار در پایان با بیان اینکه قطار تبریز-جلفا طی ایام نوروز، همچون سنوات گذشته بصورت رایگان در حال ارائه خدمات به گردشگران است، افزود: در نوروز ۱۳۹۸ دو قطار رایگان با ظرفیت ۱۴۰۰ نفر روزانه از ساعت هفت صبح از تبریز به مقصد جلفا حرکت کرده و ساعت ۱۸:۳۰ بعد از ظهر همان روز مسافران را به تبریز باز می گرداند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :