درپی اعتراض خبرنگاران استان به عملکرد خانه مطبوعات مطرح شد
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: اعتراض خبرنگاران و اصحاب رسانه این استان به عملکرد خانه مطبوعات در چارچوب قانون رسیدگی می شود.
کد خبر: ۷۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲ 16 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،عمران خودآموز با اشاره به وصول نامه ای با 65 امضای خبرنگاران استان در اعتراض به عملکرد خانه مطبوعات و تقاضای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده، اظهار کرد: این نامه روز گذشته به اداره کل ارشاد رسید و سپس به خانه مطبوعات ارجاع شد و باید آنها در این زمینه روشنگری کرده و پاسخگوی خبرنگاران باشند.
وی ادامه داد: اگر چه خانه مطبوعات در این مدت تلاش های زیادی برای ارایه خدمات به خبرنگاران انجام داده است ولی موظف به پاسخگویی به جامعه خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص عملکرد خود است.
خودآموز تاکید کرد: چنانچه اساسنامه خانه مطبوعات اجازه دهد مجمع عمومی عادی یا فوق العاده باید تشکیل شود ولی چنانچه این مساله محقق نشود باید نشستی به منظور ایجاد همدلی بین خانه مطبوعات، خبرنگاران و اهالی رسانه تشکیل شود تا ابهامات موجود برطرف شود.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام خاطر نشان کرد: منتظر پاسخگویی خانه مطبوعات در این خصوص هستیم ضمن اینکه به درخواست خبرنگاران و اهالی مطبوعات در چارچوب قانون رسیدگی خواهد شد.
65 فعال مطبوعاتی استان روز گذشته در نامه ای به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در اعتراض به روند برگزاری جشنواره روز خبرنگار امسال، داوری آثار و همچنین شفاف سازی های مالی، خواستار تشکیل مجمع عمومی فوق العاده خانه مطبوعات شدند.
آیین گرامیداشت روز خبرنگار امسال که به همت خانه مطبوعات با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد امسال با حایشه های زیادی مواجه بود که مهمترین آن نحوه داوری آثار ارسالی به جشنواره توسط یک داور غیر بومی بود.
در این جشنواره قرار بود از 40 اثر خبرنگاران تقدیر شود ولی تنها از 29 اثر که بیشتر شایسته تقدیر بودند، تقدیر شد و بسیاری از مقام های این جشنواره خالی از اسم و عنوان باقی ماند.
با وجود اینکه خانه مطبوعات ایلام در دوره جدید فعالیت امسال اعلام کرده بود هر خبرنگار تنها در یک بخش می تواند با ارسال اثر در جشنواره امسال روز خبرنگار شرکت کند ولی برخی خبرنگاران در دو بخش انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.
برگزیده شدن تعدادی از اعضای خانه مطبوعات بعنوان میزبانان این جشنواره نیز از دیگر حاشیه های مراسم روز خبرنگار امسال در ایلام بود.
اما همه ساله علاوه بر برگزاری جشنواره روز خبرنگار از هر رسانه یک نفر بعنوان خبرنگار نمونه تقدیر می شد ولی امسال این برنامه در دوره جدید خانه مطبوعات لغو و از مجموع بیش از 100 خبرنگار ایلامی فعال تنها 29 نفر مورد تقدیر قرار گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار