رئیس اداره منابع طبیعی داراب گفت: با حمایت دستگاه قضایی، و یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان حکم عامل اصلی آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه مروارید شهرستان داراب صادر شد.
کد خبر: ۷۸۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 02 October 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: پس از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی منطقه مروارید داراب در سال گذشته و پس از سیر مراحل قانونی در دستگاه قضایی و جمع آوری شواهد، تخلف مجرم در دادگاه محرز و حکم صادر شد.

او افزود: این متخلف اقدام به آتش سوزی و تخریب میزان ٥.٨ هکتار از اراضی ملی واقع در شهرستان داراب کرده بود که به جرم تخریب اراضی ملی به تحمل یکسال حبس و همچنین به جرم آتش سوزی عمدی نیز به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم و این حکم در دادگاه تجدید نظر استان فارس تایید شد.

منتصری، ضمن هشدار جدی به متخلفان و سودجویان در اراضی ملی اظهار داشت: نیرو‌های منابع طبیعی با حمایت بی‌نظیر دستگاه قضایی به صورت شبانه‌روزی در مناطق جنگلی و مرتعی استان حضور داشته و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تجاوز و قطع جنگل‌ها و یا ایجاد حریق با آن‌ها برخورد قانونی و قاطع خواهند داشت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی سودجویان و متعرضین به عرصه‌های طبیعی، مراتب را از طریق تلفن ١۵٠۴، یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار