مشاور فرهنگی رئیس جمهوری
مشاور فرهنگی رئیس جمهوری برگزاری نمایشگاه کتاب را فرصتی مناسب برای توسعه فرهنگ کتابخوانی دانست.
کد خبر: ۷۹۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱ 30 October 2019

 

اشرف بروجردی درمراسم آغاز بکار دهمین نمایشگاه کتاب استان مرکزی با بیان اینکه کتاب در سبد مصرفی خانوارها جایگاه کمرنگی دارد افزود:باید با فعالیت های فرهنگی سرانه مطالعه درکشور ارتقا یابد.
وی با بیان اینکه دیپلماسی فرهنگی موثرتر از دیپلماسی سیاسی است یادآورشد :این نوع دیپلماسی به گستره اندیشه بشری است وکشور امروز بشدت به آن نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه تکامل بشری در سایه کسب دانش رخ داده است گفت: این مهم در آیات الهی، سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) هم موردتاکید قرار گرفته است.
بروجردی با بیان اینکه خواندن و نوشتن در فرهنگ اسلام ارزش بشمار می رود افزود: همه وظیفه دارند تجارب دانشی خود را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.
وی با بیان اینکه توسعه کتابخوانی در جامعه پیش نیازهایی دارد که کاهش هزینه‌ها و دسترسی آسان مردم به کتاب از جمله آن است اظهارداشت: مدرسه نقش مهمی در توسعه فرهنگ‌کتاب‌خوانی دارد اما، نقش اصلی بر عهده پدران و مادران ایران اسلامی است که فرزندان خود را از سنین پایین به مطالعه کردن عادت دهند.
مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کتاب کالای مادی نیست گفت: کتاب کالای فکری تولید شده است که باید بازنشر شود ونمایشگاه‌های کتاب هم حاصل اندیشه‌های تراوش یافته است.
وی با بیان اینکه برای توسعه فرهنگ مطالعه باید کتاب خرید یاداورشد: توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی افق‌های روشنی را به روی افراد می‌گشاید وزمینه کاهش بسیاری از خشونت‌های فردی و آسیب‌های اجتماعی را فراهم می کند.

نمایشگاه کتاب از هشتم تا ۱۳ آبان‌ماه در مصلی بیت‌المقدس اراک دایر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار