کد خبر: ۸۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 21 August 2015

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه هر ملتی که به آمریکا اعتماد کند زمین می‌خورد، گفت: کودتای 28 مرداد سند مطلقی بوده که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد و رفتار این کشور بر دو پایه اختلاف‌افکنی و نفوذ است.


خبرگزاری فارس: کودتای 28 مرداد سند مطلقی بر بی‌اعتمادی به آمریکا است


 حجت‌الاسلام یوسف صدیق‌عربانی امروز در نماز جمعه این شهر به اهمیت وحدت در جامعه اسلامی اشاره و اظهار کرد: استکبار جهانی بین مردم و دولت در جامعه اسلامی اختلاف‌افکنی می‌کند و مومنان باید با بصیرت تکلیف خود را بدانند.

وی با ذکر روایتی از پیامبر مکرم اسلام (ص) بیان کرد: دست خدا با جماعت است و باید وحدت موجود در جامعه را حفظ کنیم.

صدیق‌عربانی انگلیس را در رأس تفرقه‌افکنی بین مسلمانان خواند و گفت: آمریکا در تفرقه‌افکنی بین مسلمانان شاگرد انگلیس است.

وی متذکر شد: وقتی می‌توانیم با دوستی در جامعه اسلامی زندگی کنیم، دلیلی برای تفرقه وجود ندارد زیرا اختلاف بین مسلمانان هدف دشمنان است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مدینه فاضله داشته باشیم باید از زندگی پیامبر (ص) و آل او الگوگیری کنیم، خاطرنشان کرد: رحمت خداوند با جماعت است.

وی به گزینه‌های روی میز آمریکا اشاره کرد و گفت: اوباما رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد گزینه‌های روی میز ما در مقابل جمهوری اسلامی ایران تاثیرگذار نیست.

صدیق‌عربانی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در اقتدار کامل است، یادآور شد: اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی بخواهد کوچک‌ترین خطایی کند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنند.

وی با اشاره به 28 مرداد سالگرد کودتای آمریکا در سال 32 در ایران تصریح کرد: هر ملتی که به آمریکا اعتماد کند زمین می‌خورد و مصدق فریب آمریکا را خورد.

خطیب موقت رشت ادامه داد: کودتای 28 مرداد سند مطمئن و مطلقی است که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد و رفتار این کشور بر دو پایه اختلاف‌افکنی و نفوذ است و آمریکا به دنبال نفوذ در جامعه اسلامی است اما به این آرزو دست پیدا نمی‌کند.

وی به رفتار دوگانه برخی مسئولان اشاره کرد و یادآور شد: انتقادها باید بیدار گرایانه باشد و دقت کنیم در رفتارها درایت داشته باشیم و از دولت حمایت کنیم.

صدیق‌عربانی با اشاره به آغاز هفته دولت خاطرنشان کرد: هفته دولت یادآور شهادت رجایی و باهنر است که در طول عمر کوتاه خدمت زیادی کردند و دولت روحانی نیز به دنبال ارائه خدمات بیشتر به مردم است.

وی درباره بهانه دشمن در مذاکرات هسته‌ای گفت: دشمن با توافق هسته‌ای به دنبال نفوذ در کشور است اما اعلام می‌کنیم آمریکا این آرزو را به گور می‌برد.

امام جمعه موقت رشت با تبریک دهه کرامت و توصیه به تقوای همگانی یادآور شد: ترس از خدا سبب عزت و سربلندی انسان می‌شود.

وی در ادامه به برداشت برنج در گیلان اشاره کرد و گفت: تاکنون 95 درصد برنج از شالیزارهای استان برداشت و 200 هکتار از مزارع گیلان دچار خشکسالی شده است و پرداخت خسارت توسط بیمه مناسب با هزینه‌های انجام شده نیست.

صدیق‌عربانی از دولت خواست برای جلوگیری از ضرر و زیان به کشاورز از واردات برنج خودداری کند.

انتهای پیام/84001/س40

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار