قربانی:
تابناک: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عمده پسماندهای ساختمانی تولید شده در شهر اصفهان مربوط به ساختمان‌های نوساز با سن پنج تا ۱۰ سال است.
کد خبر: ۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴ 24 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، ابوالفضل قربانی ظهر امروز در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تولید روزانه بیش از پنج هزار و ۱۰۰ تن پسماند ساختمانی در شهر اصفهان اظهار داشت: باید توجه داشت که بخش اعظم این پسماندها ناشی از تخریب خانه‌هایی با قدمت بین پنج تا ۱۰ سال است.

وی با اشاره به اینکه تخریب خانه‌های با عمر کوتاه در اصفهان مناسب شهر اصفهان نیست، افزود: برای اصفهان زیبنده است که با توجه به تاریخی بودنش دارای ساختمان‌هایی با قدمت بالا باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توجه به مباحث اقتصادی و درآمدزایی مهم‌ترین دلیل تخریب ساختمان‌ها با عمر کوتاه است، بیان داشت: این در حالی است که تخریب یک ساختمان هزینه‌های زیادی را به شهر تحمیل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه به طور قطع سیمان، فولاد، سنگ و آجر به کار رفته در یک ساختمان می‌تواند بیش از ۵۰ سال عمر مفید داشته باشد، افزود: این در حالی است که متاسفانه پس از پنج یا ۱۰ سال تخریب می‌شود و این موضوع آسیب‌های بسیاری را برای شهر و شهروندان به دنبال دارد.

قربانی با بیان اینکه تمام ارگان‌ها باید نسبت به وضعیت کنونی پسماندهای تولید شده از ساخت و سازها در شهر اصفهان هشیار باشند، ادامه داد: سازمان نظام مهندسی باید آیین‌نامه لازم را در راستای مدت زمان مفید یک ساختمان تدوین کند و با هماهنگی سازمان محیط زیست و شهرداری نسبت به اجرایی شدن آن اقدام کنند.

لزوم اجرایی شدن طرح پیاده روسازی چهارباغ عباسی

وی در ادامه با اشاره به لزوم اجرای طرح پیاده روسازی چهارباغ عباسی بیان داشت: از آنجایی که قرار بود پس از اجرایی شدن عملیات ایستگاه مترو میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب طرح پیاده رو سازی چهارباغ نیز اجرایی شود امروز این طرح باید اجرایی شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هدف از پیاده رو سازی چهارباغ عباسی ایجاد یک محور جذاب و زیبا برای پیاده‌روی و تحرک بیشتر شهروندان و همچنین در راستای حفظ میراث فرهنگی، کاهش آلودگی هوا و توسعه و بهبود حمل و نقل عمومی و کاهش سفر با استفاده از خودرو‌های شخصی به مرکز شهر است، افزود: برای اجرای این طرح نیاز به تغییر فیزیکی در محدوده چهارباغ نیست.

وی ادامه داد: با اجرای پیاده رو سازی چهارباغ عباسی تنها خودروهای امدادی، خودروهای حمل و نقل عمومی و در برخی از ساعات مشخص خودروهای حمل بار مغازه‌های این محدوده اجازه تردد خواهند داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :