مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، از استفاده کائولین برای محافظت از درختان آسیب دیده در این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷ 02 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه رنگ‌آمیزی تنه درختان با استفاده از ماده کائولن و ترکیبی از سموم قارچ‌کش و باکتری‌کش انجام می‌شود، اظهار کرد: با اجرای این طرح علاوه بر کاهش میزان خسارت آفات و بیماری‌ها، از خسارت دیدن تنه درختان به نحو چشمگیری جلوگیری می‌شود.

او افزود: شرایط آب و هوایی شهرستان و اختلاف دمای شب و روز، باعث بروز شکاف‌هایی در پوست تنه درختان ایجاد می‌شود که بر اثر این شکاف‌ها علاوه بر خسارتی که به تنه درخت وارد می‌شود، محل مناسبی نیز برای ورود عوامل بیماری‌زا از جمله شانکر‌های سیتوسپورایی و باکتریایی می‌شود که این بیماری‌ها باعث خشکیدگی درختان آلوده می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه استفاده از رنگ سفید به درخت، راهی ساده، غیر سمی و بدون ضرر برای در امان ماندن درخت از مشکلات و آسیب‌های متعدد است، بیان کرد: طی این اقدام به دلیل ایجاد پوشش سفید رنگ روی تنه، از جذب تشعشعات خورشید هنگام روز جلوگیری شده و از گرم شدن پوست تنه و شکاف تنه جلوگیری می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در عملیات رنگ پاشی به تنه درخت علاوه بر رنگ از سموم حشره‌کش و آفت‌کش نیز استفاده می‌شود که این امر تنه درخت را در برابر جونده‌ها و حشرات کوچک محافظت می‌کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار