ستاد برگزاری نماز جمعه جهرم اعلام کرد که با توجه به مثبت شدن نمونه یک فرد مبتلا به کرونا در جهرم، نماز جمعه شانزدهم اسفندماه ۹۸ در این شهر اقامه نمی‌شود.
کد خبر: ۸۲۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ 05 March 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه جهرم در اطلاعیه‌ای‌ نوشت: با توجه به تجمیع نظرات کارشناسان حوزه درمان و به دلیل اهمیت حفظ موارد پیشگیری از موارد احتمالی به خصوص ابتلای مواردی در شهرهای اطراف شهرستان جهرم به ویروس کرونا نماز جمعه تاریخ۹۸/۱۲/۱۶ درشهرستان جهرم و حومه برگزار نمی‌شود.

در این اطلاعیه آمده است:ان شاءالله با رعایت دستورات بهداشتی و دعای سفارش‌شده مقام معظم رهبری همانند گذشته در این امتحان الهی پیروز خواهیم شد.

روابط عمومی نماز جمعه جهرم در اطلاعیه‌ای در عصر چهارشنبه، نخست اعلام کرد: با ابلاغ دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس به ائمه جمعه استان، تنها شهرهایی که بیماری کرونا در آن مثبت اعلام شده امکان برگزاری نمازجمعه مهیا نیست، بنابراین با توجه به عدم ارسال گزارشی مبنی بر وجود بیمار مبتلا به کرونا در جهرم، نمازجمعه شانزدهم اسفندماه ۹۸ در این شهر برپا می‌شود.

در این اطلاعیه آمده بود در متن نامه دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس که خطاب به ائمه جمعه این استان نگاشته شده، آمده است‌: عنایت داشته باشید، فقط در شهرستان‌هایی که بیمار کرونایی مثبت داشته‌اند نماز جمعه اقامه نمی‌گردد که تا این لحظه عبارتند از: شیراز، زرقان، استهبان، فسا، لار، نی‌ریز، گراش،‌ صفاشهر (مرکز شهرستان خرم بید) و توابع شهرهای یادشده، سایر شهرها نمازجمعه باید اقامه گردد، مگر اینکه خبر جدیدی حاصل شود که اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز طی نامه‌ای خطاب به ستاد نماز جمعه این شهر در روز ۱۲ اسفند ماه خواستار برگزار نشدن نماز جمعه به منظور پیشگیری از بیماری کرونا شده بود.

در نامه دکتر محمد رحمانیان آمده بود: «احتراماً همان‌گونه که مستحضرید دامنه شیوع ویروس کرونای جدید در سطح کشور رو به افزایش بوده و به استان فارس نیز رسیده و مواردی مثبت آن به ثبت رسیده است.لذا با توجه به اینکه بیمارانی مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان پیمانیه جهرم نیز بستری می باشند و در این شرایط خاص سفارش اکید وزارت بهداشت هم بر عدم تجمعات و گردهمایی ها از جمله آیین نمازجمعه در سراسر کشور است برگزاری آیین نمازجمعه در این هفته از نظر این جانب مصلحت نبوده و توصیه نمی‌گردد.»

نخستین نمونه مثبت ویروس کرونا در جهرم عصر چهارشنبه اعلام شد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار