علیرضا آشناگر:
به گزارش تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت: روند نزولی شیوع کرونا در استان سمنان با رعایت نکات بهداشتی و توجه به مصوبه‌های ملی و استانی ستاد مقابله با کرونا ویروس ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۸۳۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 13 April 2020

استاندار سمنان روز دوشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان و ستاد مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: از تلاش تمامی کمیته‌های مقابله با کردنا ویروس در استان و شهرستان‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم و آمارهای اعلامی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان ، امیدوار کننده است که این امر حاصل تلاش‌های خیران ، بسیج ، ارتش ، سپاه، اتاق بازرگانی ، سازمان های مردم نهاد و... و تیم های تخصصی دانشگاه های علوم پزشکی در استان است.
وی خاطر نشان کرد: پیک اول بیماری را سپری نمودیم و امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی از سوی، مردم شرایط نزولی کاهش شیوع این ویروس تثبیت و ادامه یابد.
علیرضا آشناگر ادامه داد: امکانات درمانی در استان سمنان مطلوب است و پذیرش بیماران به خوبی انجام شده است و شکایتی از سوی بیماران در نحوه پذیرش و درمان نداشتیم.
آشناگر با بیان اینکه ، ظرفیت مدیریتی و کارکنان تخصصی برای مقابله با کرونا ویروس در دانشگاه‌های علوم پزشکی به خوبی میدان آمدند، گفت: راه اندازی نقاهتگاه ها و افزایش تجهیزات تخصصی پزشکی از دیگر اقدام های مثبت برای مقابله با کرونا ویروس در استان بوده است.
وی تصریح کرد: لازم است تا آماری از نسبت فوتی به مبتلایان و نسبت فوتی ها به بهبود یافتگان به کرونا از سوی دانشگاه های علوم پزشکی استان تدوین و ارایه شود .
علیرضا آشناگر افزود: از درخشان‌ترین اقدام های انجام شده برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان، توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم به صورت اینترنتی بود وتاکنون ۱۷ هزار بسته ثبت سفارش و در بین نام نویسی‌کنندگان توزیع شد.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: سطح سفارش گیری اقلام بهداشتی به صورت اینترنتی در استان عادی است و مسئولان مربوط در حال توزیع این اقلام هستند.
وی اضافه کرد: ذخیره سازی خوبی از اقلام بهداشتی در استان سمنان در حال انجام است و روزانه ۲۰ هزار ماسک برای توزیع اینترنتی تحویل نهادهای مربوط می شود.
استاندار سمنان با بیان اینکه اقلام تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی به خوبی تامین می شود، گفت: تمامی مسئولان در بخش روستایی و شهری برای گندزدایی معابر عمومی ، غربالگری و پایش به صورت مستمر در استان اقدام کردند انجام شد که این رویه مثبت ادامه یابد.
آشناگر گفت: افزایش اجرای طرح تب‌سنجی در استان سمنان به صورت همگانی ادامه یابد و وظیفه همه ما کنت رل بیماری و مقابله با شیوع کرونا ویروس است.
استاندار سمنان افزود: پیگیری‌هایی که برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان انجام شده است مطلوب است و فاصله گذاری اجتماعی در روزهای گذشته به درستی انجام شد.
وی ادامه داد: در مرحله دوم با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند ، برنامه‌ مقابله با کرونا ویروس به مردم واگذار شده است و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی به‌ معنی عادی سازی نیست و همچنان احتمال افزایش شیوع اقشار مردم به این ویروس وجود دارد.
آشناگر تصریح کرد: بازگشایی مشاغل کم خطر به ویژه اصناف خرد با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در استان سمنان از ۲۳ فروردین آغاز شد و در محیط‌های اداری و کاری، پروتکل های بهداشتی رعایت شود و حوزه بازرسی استانداری نظارت ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشد.
آشناگر ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ثبت نام در سامانه مربوط وزارت بهداشت در دستور کار واحدهای صنفی باشد و اگر نکات بهداشتی رعایت نشود، طبق قانون با متخلفان برخورد می شود.
وی خاطر نشان کرد: مشاغل پرخطر همچنان در استان سمنان تعطیل است و اگر در بازگشایی مدارس و دانشگاه ها فرمانداران استان نظراتی دارند ،ارایه دهند ، تا در ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس اظهار نظر و تصمیم گیری شود.
استاندار سمنان ادامه داد: تشکل ها و سازمان های مردم نهاد ، ماهیت کاریشان ، کمک و همراهی در شرایط ویژه این‌چنینی است و این سازمان و تشکل ها مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ترغیب کنند.
استاندار سمنان اضافه کرد: ضریب شیوع بیماری در استان سمنان کاهش پیدا کرده است و افزایش آموزش ها در بخش های مختلف در دستور کار صدا و سیما و دیگر پایگاه های اطلاع رسانی باشد تا واحدهای صنفی و دیگر بخش ها مشکلی در امر آموزش نداشته باشند.
آشناگر گفت: با توجه به بارش های بسیار خوب اخیر برای افرادی که احتمالا به واسطه بلایای طبیعی و سیل در جاده‌های استان سمنان زمین‌گیر می‌شوند، مکان‌های در شهرستان‌های استان در نظر گرفته شود و از این افراد با رعایت نکات بهداشتی پذیرایی شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار