استاندار ایلام؛
استاندار ایلام مشارکت مردم و همکاری بین بخشی را عامل موفقیت این استان در مدیریت کرونا دانست و با اشاره به بازگشایی مجدد صنوف، گفت: فعالیت صنوف با خطر متوسط همچون پاساژها، بازارهای سرپوشیده و مجتمع ها منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و ضرورت اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند از فردا دوشنبه اول اردیبهشت ماه آغاز می شود.
کد خبر: ۸۴۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵ 19 April 2020

 به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با حضور رییس جمهوری، مشاغلی که در زمره رسته های شغلی با ریسک متوسط و کم ریسک قرار دارند با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی از فردا (اول اردیبهشت ماه) فعالیت خود را آغاز می کنند اما اگر در این مکان ها، شغل پرخطری باشد و امکان تجمعات انسانی را فراهم کند همچنان تا اطلاع بعدی بسته خواهند ماند.

وی افزود: فعالیت این مشاغل نیز تا ساعت ۱۸ عصر خواهد بود و در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی بدون شک اقدام به تعطیلی مجدد آنها خواهیم کرد.

استاندار ایلام تاکید کرد: تیم‌های نظارت و بازرسی استان نیز فعالیت اصناف و فعالیت آن ها را رصد و کنترل کرده و هر صنف یا مجموعه ای که مقررات بهداشتی را بر اساس ضوابط اعلامی رعایت نکند تا اطلاع بعدی تعطیل می‌شود.

به گفته وی، فعالیت اصناف پرخطر در این استان تا اطلاع بعدی همچنان ممنوع خواهد بود.

سلیمانی دشتکی، شعار کلیدی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان را پرهیز از هرگونه اجتماع و ماندن در خانه برشمرد و یادآور شد: فعالیت تمامی اماکن متبرکه و مساجد نیز طبق روال و مصوبه قبلی تا نیمه اول اردیبهشت ماه تعطیل است.

وی اضافه کرد: فعالیت تمامی اماکن تجمعی، تالارهای عروسی، عزاداری و هرگونه مراسم دورهمی تا اطلاع بعدی تعطیل است، بازگشایی پارک ها و مراکز تفریحی نیز به طوری که باعث تجمع و اتراق افراد در محل نشوند، مانعی ندارد.

استاندار ایلام بازگشایی مدارس را از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست امروز ویدئو کنفرانس رییس جمهوری با استانداران ذکر و گفت: با توجه به تصمیمات این جلسه، کلاس های درس همچنان به صورت غیرحضوری بوده و آموزش به صورت مجازی، استمرار دارد.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: علاوه بر مقطع کارشناسی، کلاس های مقطع کارشناسی ارشد نیز به صورت غیرحضوری تشکیل می شود و تنها در مقطع دکتری، کلاس های حضوری دایر است.

وی، همچنین خواستار رفع مشکل دسترسی اینترنت در برخی مناطق استان جهت استفاده آموزش مجازی دانش آموزان شد و از دستگاه های ذی ربط خواست تا این مشکل در اسرع وقت برطرف شود.

استاندار ایلام یادآور شد: همچنین بر اساس مصوبات جلسه امروز مرخصی زندانیانی که آزادی آنان برای جامعه خطرآفرین تلقی نمی شود ادامه دارد و آنان می توانند در کنار خانواده خود حضور داشته باشند.

سلیمانی دشتکی، همچنین به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا برای اعطای کمک به صاحبان آن دسته از مشاغلی که به سبب شیوع کرونا متضرر شدند اشاره و اضافه کرد: باید در هر شهرستان یک کارگروه ویژه با همکاری دستگاه های ذی ربط تشکیل و افرادی را که دچار مشکل مالی و بیکار شده اند در یک سامانه تعریف و معرفی شوند.

وی با اشاره به مرحله دوم طرح غربالگری نیز گفت: مرحله اول اجرای این طرح خودارزیابی بود که توسط خود مردم انجام می گرفت، اما در مرحله دوم اجرای این طرح اگر فردی مبتلا بود باید از تمامی اطرافیان این فرد نیز تست گرفته شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه تمام صنوف و صنایع کم‌خطر و پرخطر باید در این سامانه سلامت ثبت‌نام کنند، اظهار داشت: بر اساس اعلام اصناف استان تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند، لذا اصناف استان در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند تا پنجم اردیبهشت برای ثبت‌نام در سامانه سلامت فرصت دارند در غیر این صورت از ادامه کار آنها جلوگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: در ابتدای شیوع کرونا در استان در زمینه تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده با مشکلاتی مواجه بودیم اما برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین این اقلام سبب شد که امروز تولیدات ما پاسخگوی نیاز استان است.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: بر اساس اعلام نظر دانشگاه علوم پزشکی استان دستگاه اجرایی ذی ربط می تواند تولید ماسک مازاد را در استان های همجوار به فروش برساند.

استاندار ایلام با ارائه گزارش کاملی از وضعیت این استان برای جلوگیری از شیوع ویروس و همچنین درمان بیماران گفت: بر اساس آمار ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی طی ۲ هفته گذشته بخصوص هفته اخیر وضعیت مبتلایان و آمار فوتی ها در استان کاهش چشمگیر یافته است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در این زمینه در انجام گرفته است، افزود: نتایج این اقدامات، هم اکنون در آمارها به وضوح دیده می شود.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: البته در این راه نوساناتی نیز وجود دارد که این مهم بستگی به رعایت پروتکل های بهداشتی توسط خود مردم دارد چرا که اگر پروتکل های ابلاغی از سوی عموم مردم و اصناف رعایت شود با سرعت بیشتری کرونا را شکست داده و از شرایط کنونی عبور خواهیم کرد.

وی، ضمن تاکید بر لزوم حمایت از پویش‌های همدلی و فعالیت‌های خیران در زمینه کمک به اقشار آسیب‌پذیر و ضعیف در این ایام گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم هیچ مشکلی در رفع محدودیت‌ها نخواهیم داشت اما مشکل رعایت نکردن کامل پروتکل‌ها بهداشتی توسط برخی از افراد است که مشکل‌ساز می شود.

استاندار ایلام از مبارزه با کرونا با زبان هنر به عنوان یک ابزار برنده یاد کرد و گفت: در اینجا لازم است از پویش اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در مقابله با کرونا که با زبان هنر به جنگ کرونا رفته است تشکر کنم.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری زبان هنر در همراهی و مشارکت مردم علیه کرونا، تاکید کرد: به یقین راه اندازی چنین پویش هایی در جامعه تاثیرگذاری خاص خود را دارد.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا بر ضرورت استفاده صداوسیما از تولیدات هنرمندان تاکید کرد و گفت: صدا و سیما می تواند در این راستا برنامه هایی را در جهت همراه کردن مردم با پویش های مبارزه با کرونا با مشارکت هنرمندان داشته باشد.

استاندار ایلام به هم افزایی ایجاد شده در حوزه رسانه استان اشاره کرد و گفت: امروز خوشبختانه وحدت و همدلی بسیار خوبی بین اصحاب رسانه و حوزه اطلاع رسانی استان در ستاد استانی مبارزه با کرونا برقرار است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار