موج دوم کرونا در کردستان خطرناک‌تر از دوره اول خواهد بود.
کد خبر: ۸۴۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 26 April 2020

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در صورتی که مردم استان توصیه‌های بهداشتی و پزشکی را رعایت نکنند، موج دوم شیوع بیماری کرونا تا ۲۰ روز آینده بسیار بدتر و خطرناک‌تر از دوره اول آن خواهد بود.

ابراهیم قادری افزود: در حال حاضر وضعیت کلی این استان از لحاظ تعداد مبتلایان به این ویروس بهتر و تعداد ابتلا کمتر شده است، اما این به مفهوم رفع خطر نیست.
قادری این شرایط را ناشی از رعایت توصیه‌ها از سوی مردم در هفته‌های گذشته (از هفته آخر اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین) دانست و افزود: با از سرگیری فعالیت‌ها و بیرون آمدن مردم، باید منتظر شروع موج دوم بیماری از ۱۵ تا ۲۰ اردیبهشت باشیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تأکید بر اینکه بیرون رفتن به تنهایی عامل خطر نیست، گفت: مهمانی‌ها، مراسم‌های بزرگ، تجمعات و اماکنی که تماس در آن زیاد و فاصله‌ها کمتر از یک و نیم تا ۲ متر است، از محل‌های پرخطر به شمار می‌آیند.
وی شرط جلوگیری از اوج گیری بیماری را رعایت دقیق همه توصیه‌های بهداشتی به ویژه از سوی بیماران اعلام کرد و گفت: بیماران باید مراقب باشند تا جایی که ممکن است از دوستان، همکاران و خانواده دور باشند چرا که این یکی از عوامل اصلی خطر و شیوع و همه گیری ویروس کرونا است.
قادری درباره لزوم استفاده از ماسک هم تأکید کرد: استفاده از ماسک تنها برای بیماران اجباری است و افراد عادی در فضای باز نیازی به آن ندارند و تنها در صورتی که در محیط سربسته بدون تهویه هستند، می‌توانند ماسک بزنند.
وی میزان مرگ و میر در استان کردستان را براساس میزان مبتلایان حدود ۱۰ درصد اعلام کرد و گفت: روند بهبود بیماران در این استان مناسب و منطقی است.

منبع/ خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار