کد خبر: ۸۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 28 August 2015


فرماندار آستارا از پهلوگیری 28 فروند کشتی تجاری در بندر آستارا خبر داد.
خبرگزاری فارس: پهلوگیری 28 فروند کشتی تجاری در بندر آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سیروس شفقی ظهر امروز در بین دو نماز جمعه این شهر اظهار کرد: اکنون بیش از دو سال فعالیت و کار و تلاش دولت تدبیر و امید گذشته و اکنون در سایه اجرای این سیاست‌ها آرامش نسبی در کشور ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تدبیر و اعتدال در کارها، دستاوردهای بزرگی را در زمینه‌های اقتصادی، سیاست خارجی و ارتقای سلامت برای جامعه به ارمغان آورده است، افزود: کلید اعتدال در دولت تدبیر و امید قفل‌های بسته مهمی را توانست در مدت دو سال باز کند که امیدواریم راه توسعه و عزت ملت و نظام اسلامی با سرعت به‌پیش رود.

فرماندار آستارا با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تحول نظام سلامت و برطرف شدن مشکلات مردم در حوزه سلامت کشور تصریح کرد: در سال‌های گذشته وضعیت نابسامان داروهای کمیاب، گرانی دارو و بحران دارویی به یک تهدید جدی تبدیل شده بود که دولت تدبیر و امید توانست در نخستین گام تا حدود زیادی این مشکلات را برطرف کند.

وی با بیان اینکه در گام نخست 170 نوع دارو و سپس 270 نوع دارو در لیست حمایتی دولت قرار گرفت، خاطرنشان کرد: رایگان شدن زایمان طبیعی، نوسازی فضای فیزیکی بیمارستان‌ها و پرداخت حدود 95 درصد هزینه‌های ناشی از درمان توسط دولت و اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان به بیماران خاص از جمله اقدام‌های مهم دولت بود.

کاهش 15 درصدی نرخ تورم در دولت تدبیر و امید

شفقی با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصادی و برطرف شدن مشکلات این حوزه، افزود: دولت تدبیر و امید در شرایطی کار خود را آغاز کرد که نرخ تورم بیشتر از 42 درصد و رشد اقتصادی به منفی 6.8 رسیده بود که در دو سال دولت توانست نرخ تورم را به 15 درصد کاهش و نرخ رشد اقتصادی را به مثبت 3 درصد برساند.

وی با بیان اینکه اعتبارات شهرستان مرزی بندر آستارا در دو سال دولت تدبیر و امید قابل مقایسه با دولت قبل نیست، تصریح کرد: اعتبار دو سال قبل از استقرار دولت تدبیر و امید در شهرستان حدود 32 میلیارد تومان بود که در دوسال فعالیت دولت روحانی این رقم به 80 میلیارد تومان تاکنون رسیده است.

فرماندار آستارا با اشاره به سالن 700 نفری آمفی‌تئاتر این شهرستان که از سال 77 عملیات ساخت آن احداث شده است، گفت: با حمایت مقام عالی دولت در گیلان و حمایت‌های همه جانبه مسئولان با اختصاص اعتبارات لازم فاز نخست این پروژه فردا شنبه با حضور استاندار گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پروژه استخر شنای آستارا که عملیات احداث آن از سال 85 آغاز شده بود، خاطرنشان کرد: این پروژه حدود هشت سال رها شده بود و امسال با اختصاص 500 میلیون تومان اعتبار در مرحله دیوار چینی، بتن‌ریزی کف و احداث حوضچه شنا قرار دارد.

پهلوگیری 28 کشتی تجاری در اسکله آستارا

شفقی با اشاره به پیشرفت بی‌نظیر و پرشتاب اسکله آستارا در دوسال استقرار دولت تدبیر و امید یادآور شد: در پنج ماه نخست امسال 28 فروند کشتی تجاری در اسکله آستارا پهلو گرفته و در سه ماه نخست امسال اسکله آستارا مقام برتر را در بین بنادر شمالی کشور به دست آورده است.

وی با بیان اینکه ساخت اسکله با 12 میلیارد تومان برای ظرفیت‌رسانی به یک‌هزار تن در دست ساخت است، متذکر شد: در این راستا ساخت انبار سرپوشیده به مساحت 4 هزار و 500 متر مربع آغاز شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار