امام جمعه ابهر گفت: درک حال فقرا یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های ماه مبارک رمضان است.
کد خبر: ۸۴۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴ 02 May 2020

برکت بندگی با رسیدگی به فقرا

امام جمعه ابهر گفت: درک حال فقرا یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، با اشاره به تاکید ویژه دین مبین اسلام در دستگیری از فقرا و نیازمندان، اظهار کرد: یکی از فلسفه‌های اصلی ماه مبارک رمضان، درک حال فقرا است‌.

وی با تاکید بر این‌که رسیدگی به فقرا از بال‌های رسیدن به خدا است، ادامه داد: مسکین آبرومند و نه متکدی و گدا، وقتی سراغ انسان می‌آید باید بدانیم که خدا او را فرستاده است و اگر کسی مسکینی را رد کند، فرستاده خداوند را رد کرده است که حصرت علی (ع) نیز در فرمایشات خود به این موضوع اشاره کرده است.

این مسئول با تاکید بر این‌که دین مبین اسلام، دین جامع و کاملی است که برای همه امور زندگی انسان برنامه دارد، یادآور شد: آموزه‌های دین اسلام به قدری به مستمندان ارزش قائل است که اموری مانند زکات و خمس برای آنان پیش‌بینی شده است.

رحیمی با تاکید بر این‌که ما فرهنگ و آموزه‌های دینی والایی داریم که عمل به آن‌ها سعادت فرد و جامعه را تضمین می‌کند، بیان کرد: امروز به خاطر بیماری کرونا سفره برخی از مردم به‌ویژه کارگران فصلی کوچک شده است، لذا در کشور اسلامی‌مان همه باید احساس مسئولیت کرده و به فکر هم باشند و هر کس در حد توان در قبال هم‌نوعان خود احساس مسئولیت کند.

امام جمعه ابهر با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در زمینه رزمایش مومنانه، خاطرنشان کرد: رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه در پی توصیه مقام معظم رهبری به فعالیت در زمینه کمک‌رسانی به افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا آغاز شده است که در ماه مبارک رمضان این رزمایش می‌تواند گامی در مسیر سبز انسانیت باشد.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار