۶۰ میلیارد ریال برای اتمام مجتمع ICT کردستان نیاز است.
کد خبر: ۸۴۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 02 May 2020

پیشرفت فیزیکی 84 درصدی مجتمع ICT کردستان 

به گزارش تابناک کردستان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: ساخت مجتمع ICT استان ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام آن ۶۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
فردین سعیدی افزود: برای ساخت این مجتمع تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۱۲۵ میلیارد ریال آن برای ساخت و ۱۵ میلیارد ریال نیز صرف خرید زمین شده است.
سعیدی با اشاره به اینکه با احتساب ۲۵ درصد افزایش قرارداد با پیمانکار، این پروژه ۸۴ درصد پیشرفت دارد، اضافه کرد: مساحت این مجتمع هفت هزار و ۳۰۰ مترمربع در پنج طبقه و در زمینی به مساحت سه هزار و ۲۹۰ مترمربع در حال ساخت است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: تمام واحد‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات، از جمله پست، پست‌بانک، زیرساخت و نمایندگی‌های ایرانسل و همراه اول در این مجتمع متمرکز می‌شوند.
سعیدی با بیان اینکه پروژه آی سی تی استان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این مجتمع با هدف ارائه خدمات مطلوب و سریع به مردم، کاهش هزینه‌ها و بوروکراسی اداری احداث می‌شود.
در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۶۸ هزار مشترک در کردستان از اینترنت پرسرعت و ۴۶۱ روستای کردستان از پهن باند اینترنت بهره‌مند و به شبکه ملی اطلاعات کشور متصل شده‌اند، ضمن اینکه تمام شهر‌های استان زیر پوشش نسل سه و چهار تلفن همراه هستند.

منبع/  خبرگزاری صداوسیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار