معاون شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: ۸۰ مرکز متادون درمانی خصوصی و هشت مرکز دولتی در استان مشغول ارائه خدمات به افراد گرفتار اعتیاد هستند.
کد خبر: ۸۴۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵ 05 May 2020

 

معاون شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: ۸۰ مرکز متادون درمانی خصوصی و هشت مرکز دولتی در استان مشغول ارائه خدمات به افراد گرفتار اعتیاد هستند.

فرزاد زارعی روز سه‌شبه در این گفت و گو اظهار داشت: در مراکز متادون درمانی خدمات مددکاری اجتماعی و روان درمانی به معتادان ارائه می‌شود که سطح این خدمات در استان قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه استقبال از مراکز متادون درمانی در میان معتادان افزایش دارد، اضافه کرد: متادون درمانی راهی مطمئن برای ترک اعتیاد نیست بلکه آسیب ناشی از مصرف مواد مخدر را کاهش داده یا حتی موجب اعتیاد به متادون می‌شود.

معاون شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان یادآور شد: تنها راه حل کمک به درمان اعتیاد مراجعه به کمپ‌ها و بعد از سم‌زدایی حضور در جلسات روان درمانی و مشاوره انجمن‌های حمایت از معتادان است.

زارعی به جمع‌آوری حدود ۵۰۰ معتاد متجاهر در استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: طبق بررسی‌های انجام شده ۱۰ درصد افراد معتاد می‌توانند بعد از خروج از کمپ و سم زدایی‌ درمان شوند چرا که اغلب بدلیل عدم حمایت خانواده‌ها، دید منفی جامعه و نبود اشتغال به چرخه اعتیاد برمی‌گردند.

در حال حاضر ۱۷ کمپ ترک اعتیاد در کردستان فعالیت دارد که از این تعداد ۱۶ کمپ مخصوص مردان و یک کمپ مربوط به زنان است.

این استان بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت داشته و ۲.۸ درصد آن به انواع مواد مخدر اعتیاد دارند که این رقم در میانگین کشوری پنج درصد است.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار