کد خبر: ۸۴۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶ 13 May 2020
 

تابناک/روزانه هزار و 500 مترمکعب نئوپان ، ام دی اف ، های گلاس و پلی گلاس در کارخانه نئوپان فومنات گیلان تولید می شود.

 

گردش چرخ های بزرگترین کارخانه نئوپان گیلان با زراعت چوببه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ قائم مقام کارخانه نئوپان با بیان اینکه 40 درصد چوب های این کارخانه در داخل گیلان و 60 درصد دیگر از خارج از استان تامین می شود افزود : برای تامین مواد اولیه خود و توسعه زراعت چوب سالانه 80 تا 100 میلیون تومان نهال رایگان صنوبر خریداری و بین روستاییان منطقه توزیع می کنیم.
آقای یوسفی با اشاره به اینکه محصولات چوبی این کارخانه به کشورهای عراق ، افغانستان و جمهوری آذربایجان صادر می شود افزود : برای توسعه کارخانه نئوپان فومنات نیازمند150 میلیارد تومان سرمایه در گردش هستیم.
وی تاکید کرد : اگر دولت 80 میلیارد تومان  از طریق تسهیلات بانکی با بهره کم در اختیار ما قرار دهد بقیه سرمایه در گردش را خود تامین می کنیم و از این طریق می توانیم تولید را 40 درصد افزایش بدهیم و گامی برای جهش تولید برداریم.

خانم آلیانی یکی از روستاییان منطقه که چند سالی است به صنوبرکاری روی آورده و اکنون قسمتی از زمین بایر کنار خانه اش را نهال صنوبر کاشته است می گوید : این کار علاوه بر حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب جنگل باعث اشتغالزایی و در آمد زایی خانوارهای روستایی می شود.
آقای محمد زاده یکی دیگر از روستاییان منطقه فومنات هم که در قسمتی از زمین زراعی خود صنوبر کاشته و اکنون در حال فروش درخت های صنوبر خود است ضمن رضایت از زراعت چوب می گوید : درخت های صنوبر در مدت 5 سال به بار نشسته و هر کدام از آنها البته بنسبت به بزرگی و کوچکی شان بین 100 تا 500 هزار تومان به فروش می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار