هاشم مظاهری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۶ رشته صنایع‌دستی در استان فعال است یادآور شد: ۱۱ رشته صنایع‌دستی دارای مهر اصالت و ۸۷ رشته نشان ملی دارند که این نشان‌ها بیشتر در نازک‌کاری چوب، گره‌چینی، ساخت ساز سنتی و ... است.
کد خبر: ۸۶۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 10 June 2020
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: رشته‌های منسوخ همواره برای احیا در دستور کار است که امسال ریسندگی سنتی احیا می‌شود.

به گزارش فارس، مظاهری با بیان اینکه همواره برای احیای رشته‌های منسوخ شده تلاش می‌کنیم اطهار کرد: سال گذشته دو رشته نخ‌ریسی سنتی و گبه‌بافی احیا شد و اکنون در این رشته آموزش هم داده می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال نیز چندین رشته برای آموزش در نظر گرفته شده است بیان کرد: امسال ریسندگی سنتی در حال آموزش است که در گذشته فراموش شده بود.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه نخ‌ریسی سنتی با ۱۲ شاغل در حال احیاست خاطرنشان کرد: در روستای آبرومند آموزش گبه‌بافی راه‌اندازی شده و سال گذشته نیز در نمایشگاه تهران شرکت کرد.

وی در خصوص احیای رشته حلبی‌سازی نیز گفت: امروزه حلبی‌سازی کاربردی که در زندگی مردم داشته را ندارد، اما می‌توان به عنوان محصول تزئینی در منازل استفاده کرد.

مظاهری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۶ رشته صنایع‌دستی در استان فعال است یادآور شد: ۱۱ رشته صنایع‌دستی دارای مهر اصالت و ۸۷ رشته نشان ملی دارند که این نشان‌ها بیشتر در نازک‌کاری چوب، گره‌چینی، ساخت ساز سنتی و ... است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار