رسول کرمی با بیان اینکه بخش‌های رقابتی جشنواره شامل «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانی بخش «فیلمسازان بسیجی» است بیان کرد: این برنامه ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ 21 July 2020
مسوول بسیج هنرمندان استان همدان از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت خبر داد و گفت: مرحله استانی بخش فیلمسازان بسیجی شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از طریق سازمان بسیج هنرمندان برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، کرمی از برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش مسابقه و جنبی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش‌های رقابتی جشنواره شامل «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانی بخش «فیلمسازان بسیجی» است بیان کرد: این برنامه ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

رئیس بسیج هنرمندان استان همدان اضافه کرد: مرحله استانی بخش فیلمسازان بسیجی شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از طریق سازمان بسیج هنرمندان با همکاری نهاد‌های دیگری همچون سازمان صدا وسیما، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، مرکز بسیج صدا و سیما، سازمان فرهنگی اوج و سایر نهاد‌های موثر استانی در استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در هفته دفاع مقدس ضمن ایجاد فضای رقابت سالم و سازنده میان هنرمندان بسیجی کشور، زمینه مناسبی برای خلق آثار برجسته و تقویت شاخص‌های رشد و شکوفایی استعداد بسیجیان را فراهم می‌کند.

کرمی یادآور شد: همه فیلمسازان و نویسندگان بسیجی (اعم از بسیجیان و اعضای کادر و وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، وزارت دفاع و سایر) می‌توانند برای شرکت در بخش فیلمسازان بسیجی که در دو مرحله استانی» و «ملی» برگزار خواهد شد، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره استانی همدان تحویل دهند.

وی با بیان اینکه هیأت‌های انتخاب مرحله استانی همدان آثار برگزیده خود را از میان آثار دریافتی انتخاب خواهند کرد بیان کرد: این آثار در مراسم ویژه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در استان همدان که در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد اعلام و از صاحبان آن آثار تجلیل خواهد شد و مجموعه آثار برگزیده استان‌ها در مرحله ملی بخش فیلمسازان بسیجی با هم به رقابت می‌پردازند.

رئیس بسیج هنرمندان همدان اضافه کرد: بخش جنبی جشنواره نیز شامل نشست‌های تخصصی موضوعی («فیلمنامه‌نویسی»، «کارگردانی»، «جلوه‌های ویژه»، «سینمای سامری» و «فقه و سینما»)، «مرور بر سینمای سامری»، «مراسم اهدای نشان رسول»، «بزرگداشت‌ها و نکوداشت‌ها»، «جلسات نقد و بررسی آثار»، «هفته‌های فیلم در خارج از کشور»، «نمایشگاه عکس و تصویر (متناسب با موضوعات جشنواره)» و ... به پیشنهاد دبیر و تایید شورای سیاستگذاری، اجرایی و در خصوص هر بخش اطلاع‌رسانی لازم در سایت جشنواره به آدرس http://www.moqavematfilmfest.ir/ صورت خواهد گرفت.

وی به محور‌های موضوعی جشنواره اشاره کرد و گفت: وﻻﯾﺖ ﻓﻘﯿﻪ و رﻫﺒﺮى اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﻰ، ﺷﻬﺪاى اﻧﻘﻼب، ﻣﻘﺎوﻣﺖ و دﻓﺎع ﻣﻘﺪس (ﺷﻬﺪاى اﻧﻘﻼب، ﺷﻬﺪاى ﺟﻨﮓ ﺗﺤﻤﯿﻠﻰ، ﺷﻬﺪاى ﻫﺴﺘﻪ‌اى، ﺷﻬﺪاى ﻣﺪاﻓﻊ ﺣﺮم، ﺷﻬﺪاى ﺳﻼﻣﺖ، ﺷﻬﺪاى ﺧﺪﻣﺖ، ﺷﻬﺪاى اﻣﺮﺑﻪ ﻣﻌﺮوف و ﻧﻬﻰ از ﻣﻨﮑﺮ، ﺷﻬﺪاى ﻣﺪاﻓﻊ وﻃﻦ و...)، اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﻰ (اﻫﺪاف و آرﻣﺎن‌ﻫﺎ، دﺳﺘﺎوردﻫﺎ و ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ‌ﻫﺎ، ﻣﺒﺎرزات و روﯾﺪادﻫﺎ، آﺳﯿﺐﻫﺎ و ﺗﻬﺪﯾﺪﻫﺎ، اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﻰ و آﯾﻨﺪه آن ﻣﺒﺘﻨﻰ ﺑﺮ ﺑﯿﺎﻧﯿﻪ ﮔﺎم دوم، اﯾﺮان ﻣﻘﺘﺪر (در ﻋﺮﺻه‌ﻫﺎى ﻋﻠﻤﻰ، ﻓﺮﻫﻨﮕﻰ، اﻗﺘﺼﺎدى، اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ، ﻧﻈﺎﻣﻰ، ﻫﻮاﻓﻀﺎ و...) و ﺗﻤﺪن ﻧﻮﯾﻦ اﺳﻼﻣﻰ اﯾﺮاﻧﻰ از جمله این محورهاست.

کرمی ادامه داد: اﻧﻘﻼﺑﻰ ﺑﻮدن و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺟﻬﺎدى، ﻓﺮﻫﻨﮓ و ﺗﻔﮑﺮ ﺑﺴﯿﺠﻰ، ﺟﻮاﻧﺎن و زﻧﺎن در اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﻰ، رﺳﺎﻧﻪﻫﺎ و ﻓﻀﺎى ﻣﺠﺎزى (ﺗﻬﺪﯾﺪﻫﺎ و ﻓﺮﺻﺖها)، جنگ ﻧﺮم و ﻧﻔﻮذ دﺷﻤﻦ در ﻋﺮﺻﻪ‌ﻫﺎى ﻣﺨﺘﻠﻒ، تهدید‌ها و اﻗﺪاﻣﺎت دﺷﻤﻨﺎن داﺧﻠﻰ و ﺧﺎرﺟﻰ ﺑﻪ وﯾﮋه اﺳﺘﮑﺒﺎر ﺟﻬﺎﻧﻰ، آﻣﺮﯾﮑﺎ، و ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﻢ، ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﻣﺮدم ﻓﻠﺴﻄﯿﻦ، ﯾﻤﻦ، ﺳﻮرﯾﻪ، ﻋﺮاق، ﻧﯿﺠﺮﯾﻪ، ﺑﻮﺳﻨﻰ، و...، رزﻣﻨﺪﮔﺎن ﺑﺪون ﻣﺮز و ﻣﺪاﻓﻌﯿﻦ ﺣﺮم و ﺑﯿﺪارى اﺳﻼﻣﻰ در ﻣﻨﻄﻘﻪ و ﺟﻬﺎن از دیگر محور‌های جشنواره به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: از سوی دبیرخانه، آخرین مهلت ارسال آثار هنرمندان ۳۰ مرداد در نظر گرفته شده و ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۹ زمان اعلام آثار پذیرفته شده تعیین شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان همدان یادآور شد: آثار برگزیده استانی از طریق دبیرخانه استانی جشنواره برای رقابت در مرحله ملی بخش فیلمسازان بسیجی به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در تهران ارسال می‌شود و هیات داوران جشنواره برگزیدگان خود را در هفته بسیج اعلام و جوایز اهدا خواهد شد.

وی به نحوه ثبت نام در جشنواره اشاره کرد و گفت: علاقمندان می‌توانند ضمن ثبت‌نام در سایت جشنواره فیلم مقاومت (http://reg.moqavematfilmfest.ir) آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در همدان مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا دبیرخانه شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت (سازمان بسیج هنرمندان) ارسال کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: ممکن است به دلیل شرایط وجود بیماری کرونا، تغییری در شکل و نحوه برگزاری جشنواره صورت گیرد و به احتمال فراوان و طبق اعلام دبیرخانه مرکزی تهران، بخش اول این دوره از جشنواره (بغیر از بخش استانی)، همزمان با هفته بزرگداشت دفاع مقدس در تهران و بخش دوم (همزمان با هفته بسیج) در شهر کرمان (همجوار با آرامگاه سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی) برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار