: در مجموع هم اکنون حدود یکهزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اشغال بیماران کووید ۱۹ قرار دارد.
کد خبر: ۸۷۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 23 July 2020

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که هم اکنون افزون بر ۶۰ درصد از تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این استان در اشغال بیماران کووید ۱۹ قرار دارد.

دکتر سید عباس موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هم اکنون ۲۵۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با مشکل حاد تنفسی بستری هستند و تحت درمان قرار دارند.
وی تعداد تخت مراقبت های ویژه بیمارستان های دولتی استان مازندران را حدود ۴۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت : در مجموع هم اکنون حدود یکهزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اشغال بیماران کووید ۱۹ قرار دارد.
موسوی با اشاره به این که حدود ۸۰ درصد از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ استان در مراسم عزا ، عروسی و سایر اجتماعات به این بیماری مبتلا شدند ، از مردم خواست تا از شرکت در این گونه مراسم خودداری کنند.
وی افزود : از بدو همه گیری ویروس کرونا در اوایل اسفند ماه سال گذشته تاکنون ، کادر درمانی سرگرم خدمات رسانی به بیماران کووید۱۹ هستند و تا حد زیادی خسته شدند و افزایش بیماران در روزهای اخیر می تواند این خستگی را افزایش دهد و نیروهای درمانی را نیز درگیر این ویروس کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : در دو مرحله از شیوع روند صعودی بیماری کوویدو ۱۹ در استان مازندران حدود یک هزار نفر از نیروهای کادر درمانی و سایر حوزه ها به این بیماری مبتلا شدند و به مرور نیز سر کارشان برگشتند و تعدادی نیز شهید خدمت شدند و این نشان از درگیری زیاد نیروها با این ویروس است.
وی رعایت پروتکل های بهداشتی ، فاصله گذاری فیزیکی ، استفاده از ماسک و عدم حضور در مراسم عزا و عروسی و سایر اجتماعات را از راهکارهای مهم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دانست و از مردم درخواست کرد که این پروتکل ها را به درستی رعایت کنند.
ویروس کرونا سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در شهرستان بابل در استان مازندران شیوع یافت و پیک اول آن اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه پایان یافت. شیوع این بیماری طی ماههای اردیبهشت و خرداد در مازندران کاهش شد و آمار بیماران بستری در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و بابل در این دوره به کمتر از ۳۰۰ رسید.
با این وجود ، از حوالی نیمه دوم تیر ماه بار دیگر شیوع ویروس کرونا در مازندران افزایشی شد به گونه ای که هم اکنون یک سوم تخت های بیمارستانی استان برای بستری این بیماران اختصاص یافت و با روند افزایشی بیماران، هر روز از فعالیت عادی بیمارستان ها کم و تخت های بیشتری به بیماران کووید ۱۹ اختصاص داده می شود.
درگیر شدن کودکان ، جوانان و میانسالان یکی از ویژگی بیماری کووید ۱۹ در استان مازندران در مرحله دوم است که این روزها نگرانی را در بین کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان ایجاد کرد که علت اصلی آن نیز بی توجهی به پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و زدن ماسک اعلام شده است.
مازندران ۳۹ بیمارستان دولتی با چهار هزار و ۳۰۰ تخت دارد که ۴۰۰ تخت آن مربوط به بخش مراقبت های ویژه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار