معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه واگذاری امور به مردم نشانگر اعتماد دولت به مردم است، گفت: همدان به پایگاه فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد کشور تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 04 September 2015
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه واگذاری امور به مردم نشانگر اعتماد دولت به مردم است، گفت: همدان به پایگاه فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد کشور تبدیل شده است.

به گزارش مهر، محمد ابراهیم الهی تبار در نخستین نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد حوزه خیریه و نیکوکاری استان همدان با بیان اینکه رویکردی که مجموعه دولت و وزارت کشور در خصوص سمن ها پیش گرفته و در حال انجام است را به فال نیک می گیریم، اظهار داشت: امیدواریم این حرکت موفقیت بیشتری به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه استان همدان در هفته گذشته میزبان هیئت دولت بود، ادامه داد: یکی از جوانان استان در جمع برگزیدگان صحبت و درخواستی مبنی بر ایجاد زمینه مشارکت مردم در اداره امور اجتماعی و فرهنگی را مطرح کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان از سمن ها به خصوص سمن های حوزه خیریه تشکر کرد و افزود: برگزاری هم اندیشی ها در تقویت تشکل ها موثر بوده و هر چقدر هم اندیشی ها بیشتر باشد مردم بهتر از خدمات سمن ها بهرمند می شوند.

الهی تبار با بیان اینکه در این هفته سه همایش سمن های کشور به صورت منطقه ای و ملی در استان همدان در حال برگزاری است، بیان کرد: ۱۹ شهریور ماه سالگرد شهادت شهید مدنی است و این شهید از افرادی است که نقش پررنگی در امور خیری در کشور داشت.

وی ادامه داد: شهید مدنی در مدت حضور در همدان در برخورد با رژیم طاغوت حرکتی را ایجاد کرد که ثمرات آن باقی و جاری است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه شهید مدنی موسسه دارالیتام مهدیه، درمانگاه مهدیه، قرض الحسنه مهدیه و مجموعه هایی در حوزه های مختلف را با استفاده از متدینان و خیرین ایجاد کرد، عنوان کرد: امروز مردم از خدمات این مجموعه مردم نهاد بهرمند می شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: باید به ناچار به سمت احزاب برویم و احزاب فعال شوند.

امیر خجسته با تاکید بر اینکه سمن ها باید در کشور نهادیه و قانونمند شوند، عنوان کرد: احزاب باید فعال شوند و این موضوع را با جدیت پیگیری کردیم و بعد از دوسال پیگیری احزاب در مجلس تصویب شد و در انتخابات آینده مجلس، شورا، خبرگان و غیره احزاب باید فعال شوند.

وی بیان کرد: مردم باید بدانند که نماینده یا دولت قبل چه کاری انجام داد و چقدر به تعهدات خود عمل کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به تصویب قانون فعالیت احزاب در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تصویب این قانون رقابت در انتخابات، رقابت برنامه است و احزاب باید پاسخگو باشند.

خجسته با عنوان اینکه مقام معظم رهبری و دولت بر فعالیت احزاب تاکید داشتند، بیان کرد: ۲۴۰ حزب در کشور وجود دارد که تنها ۳۰ حزب فعال هستند و از این ۳۰ حزب نیز پنج نماینده انتخاب شد.

وی با بیان اینکه در آینده بحث رقابت در انتخابابت رقابت برنامه است و رقابت به صورت پولی و تبانی نیست، افزود: احزاب نباید سیاسی کاری کنند و باید روشن با مردم صحبت کنند.

امیر خجسته با بیان اینکه در برخی انجمن های خیریه کارهای خوبی انجام می دهند که بهتر است با برنامه حرکت کنند، بیان کرد: باید به سمت تقویت سمن ها رفت و آنها را قانونمند کرد که در مجلس دنبال این موضوع هستیم.

وی عنوان کرد: نیاز کشور به تقویت سمن ها ضروری است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار