نخبگان 1 درصد برتر دنیا، 14 درصد از کل علم دنیا را تولید می‌کنند و همین گروه 24 درصد از کل استنادهای دنیا را دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۹ 05 September 2015

مدیرگروه تحصیلات تکمیلی ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در فهرست یک درصد برتر دانشمندان نخبه جهان قرار گرفت.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) که مبتنی بر تحلیل داده‌های پایگاه طلایه‌داران علم تامسون رویترز(ISI) تهیه شده است دکتر خسرو مالک‌نژاد مدیرگروه تحصیلات تکمیلی ریاضی واحد کرج در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان از نظر ارجاعات قرار گرفت.

نخبگان 1 درصد برتر دنیا، 14 درصد از کل علم دنیا را تولید می‌کنند و همین گروه 24 درصد از کل استنادهای دنیا را دریافت می‌کنند.

پایگاه طلایه‌داران علم آی.اس.آی فهرست دانشمندان 1 درصد برتر دنیا را فراهم آورده است، هر چند مبتنی بر اصول علم سنجی می‌توان تا پژوهشگران 20 درصد برتر دنیا را در زمره نخبگان برتر علمی دنیا قرار داد.

در واقع 20 درصد از محققان برتر دنیا 66 درصد از علم دنیا را تولید کرده و همچنین 85 درصد از استنادهای دنیا را دریافت می‌نمایند.

لازم به توضیح است معیار انتخاب پژوهشگران برتر تعداد استنادهای صورت گرفته به آن‌ها از طرف سایر پژوهشگران است.

بر همین اساس پژوهشگرانی که توانسته‌اند براساس تحقیقات خود به بالاترین سطح اعتبار بین‌المللی دست یابند در دسته دانشمندان 1 درصد و 20 درصد برتر دنیا قرار می‌گیرند. طلایه‌داران علم آی.اس.آی نویسندگان را برحسب دامنه فعالیت علمی شان در رشته‌های موضوعی 22گانه قرار می‌دهد.

به این منظور تنها فعالیت نویسندگان در 10 سال اخیر در محاسبات لحاظ می‌گردد. نویسندگان در هر رشته بر حسب تعداد استنادهایی که دریافت کرده‌اند مرتب‌سازی و سپس 1 درصد برتر نویسندگان به عنوان نخبگان علمی در نظر گرفته می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار