گزارش تابناک خوزستان از وضعیت شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون؛
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون گفت: بیمارستان سینا شهرستان کارون با ترخیص بیماران کرونایی در حال حاضر به حالت سفید درآمده  و پذیرای هیچ بیمار کرونایی نمی باشد.
کد خبر: ۸۸۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 19 August 2020

به گزارش تابناک خوزستان، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون گفت: بیمارستان سینا شهرستان کارون با ترخیص بیماران کرونایی در حال حاضر به حالت سفید درآمده  و پذیرای هیچ بیمار کرونایی نمی باشد.

یوسف خلیف پور با اشاره به فوت 74 نفر از شهروندان شهرستان کارون بر اثر بیماری کرونا در بازه ی اسفند سال گذشته تا کنون، اظهار داشت: به رغم آن که کادر درمانی به شکل شبانه روزی در بیمارستان و مراکز درمانی تلاش فراوانی برای درمان بیماران کرونایی داشتند اما در نهایت بیماری منحوس کرونا از اسفندسال گذشته تاکنون منجر به فوت 74 نفر از همشهریان مان شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون با بیان این که درصد بالایی از آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در این شهرستان مروبط به افراد مسن بالای 60 سال سن می باشد، اظهار داشت: در حال خاضر این ویروس در حال جهش است و بررسی‌های اخیر بهداشت جهانی نشان می‌دهد قدرت بیماری‌زایی کوید19 به شدت زیاد شده و با اندک تماسی افراد مبتلا می‌شوند.

وی با اشاره به مشارکت انجمن های خیریه در زمینه توزیع ماسک رایگان در مناطق محروم این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اقتصاد ضعیف مردم در این شهرستان بسیار تلاش کردیم که ماسک ارزان قیمت برای مردم تدارک ببینم و مقرر شد ابتدا روزانه 120 هزار ماسک توزیع شود که نهایتا  70 هزار ماسک رایگان به مردم اهدا شد.

خلیف پور با تأکید بر این که خانواده‌ها به سمت تهیه و استفاده از ماسک خانگی روی آورند، اضافه کرد: ماسک یک وسیله محافظتی است و این کارکرد را ماسک‌های تهیه شده در خانه نیز دارند بنابر این اگر مردم قادر به تهیه ی ماسک های بهداشتی نیستند می توانند برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از ماسک های دست ساز خانگی استفاده نمایند.

خلیف پور عنوان کرد: در حوزه بهداشت شبکه کارون و بیمارستان سینا ۱۱۰ نفر از مدافعان سلامت به این ویروس مبتلا شدند که تعدادی از این افراد نیز تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند، ولی هیچ گونه فوتی از کادر درمان و سلامت شهرستان نداشتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش آمار استفاده مردم از ماسک پس از اعلام وضعیت سفید در خوزستان گفت:  درصد استفاده از ماسک بین مردم کارون مطابق آخرین اطلاعیه ستاد کرونا حدود 70 درصد بود که با توجه به سفید اعلام شدن وضعیت کرونای استان، این آمار کاهش یافته است؛ اما لازم است مردم توجه داشته باشند این وضعیت سفید محصول رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم بوده و در صورت رعایت نکردن شهروندان این وضعیت شکننده است و به دلیل رفتار تهاجمی ویروس کرونا، شیوع کرونا می‌تواند به سرعت افزایش یابد.

سرپرست شبکه بهداست و درمان شهرستان کارون با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری محرم گفت: با تمامی هیئت‌های مذهبی و شیوخ که مراسم عزاداری برگزار می‌کنند، جلسه داشتیم و برگزاری مراسم منوط به تعهد آنها به رعایت ضوابط است.

وی تصریح کرد: مسئول هیأت، متولی نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی است و در طول دهه محرم کارشناسان بهداشت با حضور در سطح شهر بر این ضوابط نظارت کرده و اگر تخلفی صورت گیرد، حتما برخورد می‌شود.

خلیف پور با اشاره به احتمال آغاز پیک دوم کرونا و همزمانی با پیک التور و آنفولانزا در پاییز بیان داشت: با توجه به شباهت علایم کرونا و آنفولانزا باید دقت بیشتری کرد و همزمانی این دو بیماری ویروسی احتمال مرگ و میر را افزایش می‌دهد.

سرپرست شبکه بهداست و درمان شهرستان کارون گفت: در زمینه بهداشت محیط، مشکل فاضلاب را در این شهرستان داریم و در این زمینه ما وظیفه نظارتی داشته و با پیگیری صورت‌گرفته مقرر شده مشکل ۱۳ نقطه بحرانی از سوی شهرداری در دو برنامه کوتاه و بلند مدت حل شود.

____________________________________________________________________________________

*گزارش: تحریریه خوزستان    *سردبیر: سمیه همت پور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار