رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با سپاسگزاری از همراهی و همدلی اصناف استان فارس در عبور از کرونا اظهار داشت : در بحران کرونا، همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه اصناف با مجموعه سلامت فارس، باعث درخشش نام این استان در کشور شده است.
کد خبر: ۸۹۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ 24 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهرزاد لطفی روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت دانشگاهی بیماری کرونا با تقدیر از مسوولان اتاق اصناف فارس به پاس همکاری های مناسب با دانشگاه در برابر کرونا ، افزود: نتیجه همکاری های بین بخش در استان باعث مدیریت مطلوب و موفق در مقابله با بیماری کرونا شده است و امیدواریم با این همکاری ها و در راس آن مشارکت مردم، از این بحران خارج شویم.

دکتر لطفی همدلی و همکاری در استان فارس را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: اتاق اصناف فارس از ابتدای شیوع کرونا با همتی فراموش نشدنی پای کار بوده و به شکل های مختلف همکاری خود را نشان داده است که جای تقدیر دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست ضمن بررسی اجرای مصوبات قبلی، وضعیت آمار مبتلایان به کرونا و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام آزمایش های مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کرونا و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری را ارزیابی کرد.

لطفی از مردم خواست تا همچنان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی، به تیم های بهداشتی درمانی برای مقابله با ویروس کرونا کمک کنند.

همراهی اصناف با مدافعان سلامت

رییس اتاق اصناف فارس نیز در این نشست با تقدیر از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پاس مدیریت مناسب بیماری کرونا و تلاش برای حفظ سلامت مردم، گفت: حفظ و ارتقای سلامت مردم، وظیفه ذاتی تمامی مسوولان و دست اندرکاران حوزه سلامت بوده و لازم است در این مسیر، تمامی دستگاه های اجرایی مشارکت مطلوبی داشته باشند.

سید محمود هاشمی افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی، کماکان تمامی اصناف و مشاغل فارس در صورت نیاز و صلاحدید مسوولان سلامت، آماده همکاری کامل با این مجموعه هستند.

وی نسبت به توسعه همکاری های اتاق اصناف فارس با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برای مقابله با این بحران اعلام آمادگی کرد.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت، علی اکبری معاون درمان و مهرداد شریفی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به پاس مشارکت مناسب اتاق اصناف فارس در بحران کرونا مانند همکاری با کارشناسان بهداشت محیط در امر بازدید و نظارت بهداشتی از مشاغل و اصناف، توزیع مواد غذایی و آشامیدنی در مراکز درمانی و اهدای مبالغ نقدی به دانشگاه تقدیر کردند و این همکاری را در کشور بی نظیر دانستند.

آموزش مجازی در نیمسال آینده

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از ارایه آموزش های نظری در نیمسال تحصیلی آینده این دانشگاه با محوریت آموزش مجازی خبر داد.

محسن مقدمی افزود: حفظ سلامت دانشجویان با ادامه آموزش ها و با کیفیت مناسب در شرایط همه گیری بیماری کرونا مورد تاکید فعالان در حوزه آموزش دانشگاه است.

وی اظهار کرد: بر همین اساس با توجه به امکانات موجود در دانشگاه و ضرورت ارتقای آموزش مجازی، دروس نظری در نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۰ –۱۳۹۹ با محوریت آموزش مجازی ارایه می شوند.

دکتر مقدمی با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی ها، میزان مشارکت اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سامانه نوید بیش از ۹۶ درصد و میزان مشارکت و حضور فعال دانشجویان نیز بیش از ۷۰ درصد بوده است، گفت: شیراز با این میزان مشارکت اساتید و دانشجویان، در بین دانشگاه های مادر کشور جایگاه خوبی دارد که برای نیمسال تحصیلی جدید نیز باید برنامه ریزی های مناسب صورت پذیرد.

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: برای دانشجویان ورودی جدید در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ امور مربوط به تشکیل پرونده، نام نویسی، انتخاب واحد و ارایه آموزش ها به شیوه غیرحضوری صورت می پذیرد.

محسن رازقی افزود: در نشست شورای آموزشی دانشگاه فرآیند میهمانی و انتقال دانشجویان و شیوه تعامل با دانشجویانی که به دلیل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری موفق به حضور در امتحانات مجازی نشده بودند نیز مورد بررسی قرار گرفت.

اهدای ۱.۳ میلیارد ریال به دانشگاه

در این نشست که با حضور رییس اتاق اصناف فارس و هیات رییسه صنف عمده فروشان موادغذایی برگزار شد، مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از سوی اتحادیه صنف تحت پوشش اتاق اصناف فارس(بنکداران و عمده فروشان موادغذایی) به دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای مبارزه با کروناویروس اهدا شد.

از دیروز تا امروز ۳ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند که مجموع بیماران در کشور به ۳۶۱ هزار و ۱۵۰ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۷۷۶ نفر رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار